رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر استان تهران خواستار عرضه ارز از سوی بانک مرکزی به بازار شد.

به گزارش پول پرس، احمد وفادار با اعلام این مطلب افزود: در این موقعیت حساس بهتر است بانک مرکزی با عرضه ارز مانع از رشد قیمت دلار شود چرا که افزایش نرخ دلار و برخی دیگر از ارزها روی فعالیت برخی مشاغل مانند شغل ما تاثیر منفی قابل‌توجهی به جا گذاشته است.
وی با اشاره به اینکه دلار در بازار ایران هنوز کمیاب است، گفت: حجم اسکناس‌های دلاری موجود در بازار محدود است و وقتی مردم حتی برای تامین نیازهای خرد خودشان می‌خواهند دلار بخرند با افزایش نرخ مواجه می‌شویم.
رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر استان تهران گفت: افزایش نرخ دلار در روزهای اخیر سبب شده است نرخ طلا و سکه نیز افزایش پیدا کند .
وفادار گفت: طبیعتا تمایل مردم به سفرهای خارجی و نبود ارز مسافرتی در بانک‌ها سبب شده است مردم نیازهایشان را از بازار آزاد تهیه کنند و همین امر موجبات رشد قیمت دلار به بالای سه هزار تومان را فراهم آورده است.
وی افزایش نرخ دلار و سایر ارزها را زودگذر دانست و گفت: مطمئنا با پایان ایام نوروز ، دلار دوباره به زیر سه هزار تومان بازخواهد گشت چرا که دلیلی برای بالا ماندن این نرخ وجود ندارد .
به گزارش طلا، روند رو به رشد بازار ارز در حالی در حال وقوع است که در نظر کارشناسان این افزایش در آخر سال با توجه به رشد تقاضا طبیعی عنوان می شود، اما بررسی یکه هفته ای این بازار به رشدی در حدود ۱۰۰ تومان برای هر دلار آمریکا خواهیم رسید که این نوسان مقداری بیش از حد معمول و عادی است.
بهای دلار روز گذشته رقم ۳۰۴۲ تومان را هم کسب کرد ولی امروز پس از فراز و نشیب ۲۳ تومانی (در لحظه تنظیم خبر) در سطح ۳۰۳۸ تومان آرام گرفت، که نمی توان از نظارت بانک مرکزی در بازار ارز برای کنترل آن گذشت.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=30763
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانک مرکزی به بازار، ارز تزریق کند
بانک مرکزی به بازار، ارز تزریق کند
بانک مرکزی به بازار، ارز تزریق کند
بانک مرکزی به بازار، ارز تزریق کند
بانک مرکزی به بازار، ارز تزریق کند