تازه ترین بررسی انجام شده نشان می دهد ۷ بانک مرکزی جهان طی سال ۲۰۱۳ میلادی بخش عمده خرید طلا در بازارهای جهانی را انجام داده اند.

به گزارش پول پرس به نقل از سایت طلا، تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که ۷ بانک مرکزی بزرگ جهان طی سال گذشته بخش زیادی از خرید طلا را انجام داده اند و ظاهرا این بانک های مرکزی متعلق به کشورهایی نیستند که اکثر سرمایه گذاران تصور می کنند بخش عمده ای از خرید را انجام داده اند.
بر اساس این گزارش این بانک های مرکزی مجموعا ۲۹۳ تن از مجموع ۳۶۸ تن طلای خریداری شده توسط بانک های مرکزی جهان در سال ۲۰۱۳ را به خود اختصاص داده اند. بانک های مرکزی چین و هند در این فهرست قرار ندارند گرچه بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی تصور می کنند این دو کشور از خریداران بزرگ طلای جهان به شمار می روند.
بانک مرکزی کشورهایی این فهرست را تشکیل داده اند که با بحران های اقتصادی و سیاسی روبرو بوده و یا از کشورهای نوظهور به شمار می روند. این کشورها شامل روسیه، ترکیه، ونزوئلا، فیلیپین، قزاقستان، کره جنوبی و اندونزی بوده اند. روسیه، قزاقستان و اندونزی خود از کشورهای بزرگ تولید کننده طلا به شمار می روند.
ترکیه و ونزوئلا با بحران نرخ ارز روبرو هستند و علت اصلی خرید طلا از سوی این کشورها جلوگیری از نوسانات شدید ارزی بوده است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=30558
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

کدام بانک‌ها بیشترین طلا را خریدند
کدام بانک‌ها بیشترین طلا را خریدند
کدام بانک‌ها بیشترین طلا را خریدند
کدام بانک‌ها بیشترین طلا را خریدند
کدام بانک‌ها بیشترین طلا را خریدند