او با کمتر از ۵ سال سابقه کار در نظام بانکی و در ماموریت حکم مدیر عاملی برای یک بانک گرفته است .
به گزارش پول پرس به نقل از ایران و جهان، بررسی سوابق داوود بنایی نشان می دهد وی که از سال ۱۳۸۸ در مدیریت امور برنامه‌ریزی و بهبود روش‌های بانک توسعه صادرات سابقه کاری دارد، با حکم پیمان نوری رئیس سازمان خصوصی سازی وقت در پنجم مهر ماه سال ۱۳۹۰ به جای علیرضا صالح به عنوان عضو هیات عامل و معاون جدید برنامه ریزی، توسعه منابع و پشتیبانی سازمان خصوصی سازی تعیین می شود.

او که در این سال ها در سازمان خصوصی سازی بوده است در ۴ تیر ماه سال ۱۳۹۲ مسئولیت خود به عنوان معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و امور پشتیبانی سازمان خصوصی سازی را به قاسم پیشه تحویل می دهد .شنیده ها حاکی از آن است که وی از این سازمان در اعتراض به روند واگذاری شرکت ها در سازمان خصوصی سازی، استعفا کرده است . بنایی چندی پیش در گفتگو با موج دلیل استعفای خود را اعتراض به اخذ تصمیماتی که منجر به ایجاد اختلال در واگذاری شرکت های مشمول اصل ۴۴ در سازمان خصوصی سازی بود عنوان کرده بود.

پس از این رویداد گویا بنایی به بانک توسعه صادرات باز می گردد و این بار با حکم بهمن وکیلی به عنوان مدیرعامل بانک مشترک ایران و ونزوئلا انتخاب شده است .
در سوابق کاری او که از سوی روابط عمومی بانک توسعه صادرات منتشر شده فقط سابقه عضویت در هیئت عامل و معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و پشتیبانی سازمان خصوصی سازی و همچنین مدیر امور برنامه‌ریزی و بهبود روش‌های بانک توسعه صادرات ایران ذکر شده است هرچند که او دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد اقتصاد نیز هست .

بر اساس اعلام روابط عمومی بانک توسعه صادرات تصدی داوود بنایی به عنوان مدیر عامل بر بانک مشترک ایران و ونزوئلا از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز مورد تایید قرار گرفته در حالی که وی دارای سابقه چندانی در نظام بانکی کشور نیست .

در دستورالعمل احراز و سلب صلاحیت حرفه ای مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره مؤسسات اعتباری موضوع تبصره های یک، ٣ و ۴ ماده ٩۶ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه در بخش شرایط تخصصی داشتن حداقل ده سال سابقه فعالیت در مدیریت امور بانکی یا بازار سرمایه برای مدیرعامل به نحوی که دارای حداقل پنج سال سابقه فعالیت در نظام بانکی کشور باشد،الزامی است. همچنین تسلط به قوانین و مقررات بانکی؛ تسلط به عملیات تجهیز و تخصیص منابع در بانکها؛ آشنایی با مدیریت انواع ریسکهای بانکی؛ آشنایی با عملیات ارزی بانکها؛توانایی تجزیه و تحلیل مسائل اقتصادی وآشنایی با زبانهای خارجی نیز مورد تاکید قرار گرفته است .
به هر حال نامبرده به جای دکتر پرویز شهریاری راد به صندلی مدیر عامل بانک مشترک ایران و ونزوئلا دعوت شده است. شهریاری راد پیش از این مجرى راه اندازى بانک مشترک ایران و ونزوئلا ومدیرامور برنامه ریزى وتوسعه بانک توسعه صادرات بوده است .

اما این نکته که بنایی در این سال ها دوشغله بوده است و یا با حکم ماموریت در بین بانک توسعه صادرات و سازمان خصوصی سازی رفت و آمد داشته است با اما و اگر هایی همراه است . هرچند که یک مقام آگاه در این خصوص به حکم ماموریت او در این سال ها اذعان دارد.

اما بانک مشترک ایران و ونزوئلا در چه وضعیتی است ؟
این بانک در حالی آغازبه کار کرد که نمایندگان مجلس افتتاح غیرمترقبه بانک مشترک ایران و ونزوئلا و مغایرت آن با قانون اصلاح مواردی از برنامه چهارم و اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، را غیر قانونی می دانستند. افرادی مانند کاتوزیان، نادران، نجابت، توکلی و سقایی با اشاره به این نکته که “بر اساس قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی، سرمایه‌گذاری دولت‌های خارجی محتاج مصوبه مجلس است”، همواره خواستار پاسخگویی وزیر اقتصاد وقت در مورد چگونگی رعایت قانون در جریان تاسیس بانک مذکور شده‌ بودند.

اما وضعیت این بانک به اینجا ختم نمی شود و رویترز هم در گزارشی مدعی شده بود که این بانک برای دور زدن تحریم ها شکل گرفته است و بر مبنای چنین گزارشاتی در اردیبهشت سال جاری وزارت دارایی آمریکا اعلام کرد بانک مشترک ایران و ونزوئلا بخاطر واگذاری خدمات به وزارت دفاع و بانک تجارت خارجی ایران که قبلا در “لیست سیاه” این وزارتخانه گنجانده شده بودند، مورد تحریم های واشینگتن قرار گرفته است.

“دیوید کوئن”معاون وزیر دارایی آمریکا در امور مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی اظهار داشت:” ایران به موازات قرار گرفتن در حالت انزوای هر چه بیشتر در سیستم مالی بین المللی و بازارهای انرژی، هر چه بیشتر از طرح های بغرنج و نقش آفرینان سایه ای برای حفظ دسترسی به نظام مالی جهان استفاده می کند”.
مقامات ایالات متحده همکاری شهروندان و موسسات خود با بانک مشترک ایران و ونزوئلا را ممنوع کرده و دستور دادند تمام وجوه متعلق به آن در خاک آمریکا توقیف شود.

بانکی در سایه
بانک مشترک ایران و ونزوئلا قصد داشت با بکارگیرى همه ظرفیت هاى موجود، گام مهم و تعیین کننده اى در گسترش همکارى هاى اقتصادى ایران و ونزوئلا بردارد. مقرر این در کنار ساختمان مرکزى بانک توسعه صادرات ایران واقع در میدان آرژانتین قرار دارد و حکم وکیلی برای مدیر عامل این بانک در حالی منتشر می شود که بنایی در ماموریت کاری است .
بانک مشترک ایران و ونزوئلا با سرمایه اولیه ۲۰۰ میلیون دلار اغاز به کار کرد و مقرر شد تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یابد. هر یک از دو کشور ایران و ونزوئلا نیمى از این پول را تامین کردند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=28971
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

کدام «مدیر میانی» در ماموریت مدیر عامل شد ؟
کدام «مدیر میانی» در ماموریت مدیر عامل شد ؟
کدام «مدیر میانی» در ماموریت مدیر عامل شد ؟
کدام «مدیر میانی» در ماموریت مدیر عامل شد ؟
کدام «مدیر میانی» در ماموریت مدیر عامل شد ؟
کدام «مدیر میانی» در ماموریت مدیر عامل شد ؟
کدام «مدیر میانی» در ماموریت مدیر عامل شد ؟