قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی ۱۰ دلار افزایش یافت و به ۱۲۸۴ دلار در هر اونس رسید که بالاترین قیمت فلز زرد طی ۳ ماه گذشته است.

به گزارش پول پرس به نقل از تسنیم، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار سخنان رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا هستند تا ببینند روند تعدیل سیاست محرک اقتصادی این بانک کندتر می شود یا نه، قیمت طلا امروز به بالاترین رقم در حدود سه ماه گذشته رسید.
کاهش ارزش دلار که به نزدیکی پایین ترین رقم دو هفته اخیر رسیده، دیگر عامل افزایش قیمت فلز زرد بوده است.
جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا امروز قرار است اولین اظهارات خود را در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایراد کند. پیش بینی می شود که وی با سوالاتی در مورد وضعیت بازار کار و روند آینده تعدیل سیاست محرک اقتصادی آمریکا مواجه شود.
آمارهای اقتصادی یک هفته اخیر و از جمله گزارش روز جمعه در مورد وضعیت بازار کار آمریکا موجب شده که بسیاری انتظار داشته باشند، بانک مرکزی این کشور تعدیل سیاست محرک اقتصادی خود را با سرعت آهسته تری دنبال کند.
ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «پیش بینی مکث فدرال رزرو در تعدیل این سیاست، با توجه به آمارهای ضعیف از بازار کار که با دیگر آمارهای نه چندان مثبت بخش تولید همراه بوده، چندان هم بیراه نیست.»
اگر یلن اعلام کند که فدرال رزرو ممکن است در تعدیل سیاست خود به دلیل وضعیت نامطلوب اقتصادی وقفه ایجاد کند، موجب افزایش قیمت طلا و ارزش سهام در آمریکا خواهد شد و رابطه معکوس بین این دو بازار را که اخیرا به وجود آمده از بین خواهد برد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از افزایش ۱.۴ درصدی در دو جلسه گذشته، امروز با ۰.۸ درصد معادل ۱۰ دلار افزایش به ۱۲۸۴ دلار رسید.
قیمت نقره نیز به تقلید از طلا یک درصد افزایش یافت.
انتهای پیام

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=28718
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

طلا بالاترین قیمت در ۳ ماه گذشته را تجربه کرد
طلا بالاترین قیمت در ۳ ماه گذشته را تجربه کرد
طلا بالاترین قیمت در ۳ ماه گذشته را تجربه کرد
طلا بالاترین قیمت در ۳ ماه گذشته را تجربه کرد
طلا بالاترین قیمت در ۳ ماه گذشته را تجربه کرد