در چهارمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان و تکریم از مدیران اشتغالزای کشور که با حضور دکترحسینی قائم مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس هیات مدیره بانک رفاه برگزار شد از بانک رفاه کارگران به عنوان واحد برگزیده این جشنواره تجلیل به عمل آمد.
به گزارش پول پرس، در این همایش که ۱۷ بهمن ماه سالجاری در محل سالن همایشهای بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، از جمعی از فعالان حوزه اشتغال و کارآفرینی قدردانی به عمل آمد که طی آن تندیس و لوح جشنواره به محمدی رئیسی مشاور مدیرعامل و مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت به نمایندگی از بانک رفاه کارگران اعطا شد.
در این همایش اسماعیل لـلهگانی رئیس هیأت مدیره بانک رفاه در سخنانی، نقش کار آفرینی را در پیشبرد اهداف کلان توسعه ای با اهمیت خواند و اذعان داشت: امروزه مصرف کنندگان در پی این واقعیت هستند که درصورت مصرف کردن محصولی خاص، این کار چگونه بر رفاه کسانی که این محصول را تولید کردهاند، رفاه محیط، رفاه جامعه و رفاه محیط زیست اثر میگذارد.
وی با یادآوری تمایز بازاریابی سنتی و نوین خاطرنشان ساخت: امروزه مصرف کنندگان باهوشتر و مطلعترند و همچنین دارای سطح انتظار بالایی نسبت به گذشته هستند و بازاریابی سنتی مورد استقبال آنها نیست.
لـله گانی در ادامه با بیان اینکه چاره کار در این زمینه رویکرد بازاریابی کارآفرینانه است گفت: در این رویکرد با سه مقوله نوآوری، ریسک پذیری و فعال بودن مواجهیم که مهمترین وجه تمایز آن با نوع سنتی خود است.
رئیس هیأت مدیره بانک رفاه کارگران، نحوه تصمیم گیری کارآفرینانه برای تعیین استراتژی بازاریابی را وجه اصلی تمایز بازاریابی کارآفرینانه و سنتی توصیف کرد و اظهار داشت: شرکتهای بزرگ از منطق تدبیرگرایی در بازاریابی استفاده میکنند و این در حالی است که شرکتهای کوچک و کارآفرینان از منطق امکانات گرا در بازاریابی و فروش محصولات خود بهره میگیرند.
لـلهگانی در ادامه صحبتهایشان پیشنهادهایی در حوزه تقویت کارآفرینی نظام بانکی ارائه کرد که در آن آمده است: بانکها باید نظام عملکردی خود را بر مبنای عوامل بازار، نظیر تعداد حسابهای جدید، تعداد مشتریان، بخشبندی بازار و میزان رضایت مشتری پایهریزی کنند.
– بانکها باید ساختارهای غیر وظیفهای و نامتمرکز را جایگزین ساختارهای سنتی کنند.
– ایجاد شرایط اقتصادی مطلوب و فضای مناسب کسب و کار برای فعالیت کارآفرینانه به واسطه تأمین و حفظ استقلال بانک مرکزی و نظام بانکی کشور، جلوگیری از دخالت غیر ضروری در اداره امور بانکها و اتخاذ سیاست تعامل به جای مداخله، ایجاد ثبات در مدیریت کلان نظام بانکی، به کارگیری سیاستهای غیر دستوری و بازارگرا توسط دولت در رابطه با نظام بانکی و مقررات زدایی و حذف مقررات دست و پا گیر در نظام بانکی و دست آخر اینکه منشور کارآفرینی که بر اساس آن ایدههای جدید، نوآوری، ریسکپذیری، شناسایی فرصتها و تأمین منابع در بانکها نهادینه میشود، توسط بانک مرکزی ج.ا.ا تدوین و برای اجرا به بانکها ابلاغ شود.
انتهای پیام