مدیرعامل بیمه آرمان با معرفی بیمه تکافل برای تبدیل شدن حق بیمه به سهام برای مشتریان گفت: در حال انجام مراحل لازم برای دریافت مجوز صدور این بیمه‌نامه از سوی بیمه مرکزی هستیم.

به گزارش پول پرس، علی فتحعلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیمه تکافل بر مبنای عقود اسلامی مضاربه، وکالت، ترکیب مضاربه و وکالت یا وقف است، اظهار کرد: در حال حاضر بیمه های اسلامی در دیگر کشورها به شدت در حال رشد است به گونه ای که حجم پورتفوی این بیمه‌ها بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار در سراسر جهان است اما در ایران جایگاه خود را پیدا نکرده است.

وی خاطر نشان کرد:در بیمه تکافل، حق بیمه به سهام تبدیل می شود که قابل خرید و فروش است، ضمن آنکه تکافل هر سال حداقل ۲۵ درصد رشد می کند و در کشورهایی همچون مالزی، حجم بیمه های عمومی کاهش یافته و به جای آن بیمه تکافل رشد کرده است.

فتحعلی با بیان اینکه بیمه مرکزی پیشنهاد کرده که ما پوشش تکافل را با بیمه‌های بدنه خودرو شروع کنیم، پیش بینی کرد که با توجه به ماهیت این بیمه‌نامه، مردم به شدت از این بیمه استقبال کنند.

وی در ادامه به روند تشکیل بیمه آرمان در ۲ سال گذشته اشاره کرد و گفت: سه بانک آینده، ایران زمین و گردشگری از سهامداران عمده این شرکت فرابورسی هستند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی سال اول فعالیت شرکت متبوعش را کمیت عنوان کرد و گفت: براین اساس ۴۰ شعبه در ۳۱ استان کشور راه اندازی کردیم و در حال حاضر ۲۸۰ نفر پرسنل و ۸۰۰ نماینده داریم. همچنین سال گذشته بیمه ۵۲ هواپیمای شرکت ماهان ایر را که هرکدام ۷۵۰ میلیون دلار ارزش داشت، تحت پوشش قرار دادیم البته کنسرسیومی با حضور شرکت‌های دیگر همچون ایران، آسیا و … تشکیل دادیم و پوشش ریسک این هواپیماها میان شرکت های بیمه داخلی توزیع شد.

مدیرعامل بیمه آرمان افزود: سال ۹۲ را نیز بر مبنای افزایش کیفیت در خدمات فعالیت کردیم برهمین اساس نیز حجم حق بیمه تولیدی که درسال ۹۱ مبلغ ۳۷.۵ میلیارد تومان بود را در سال ۹۲ با وجود آنکه بیمه هواپیما ی ماهان را هم نداشتیم تا شهریور ماه توانستیم به ۱۱۰ میلیارد تومان برسانیم و با توجه به فعالیت های شش ماهه دوم این رقم به ۱۸۰ میلیارد تومان نیز خواهد رسید این درحالی است که برای امسال ۷۲ میلیارد تومان حق بیمه پیش بینی کرده بودیم و اکنون به بیش از دو برابر رسیده است.

فتحعلی تاکید کرد: با نرخ شکنی نمی توان بازار را در اختیار گرفت و ما این را ثابت کردیم چراکه اگر به مردم به ویژه در رشته شخص ثالث به خوبی سرویس ارائه شود، مردم خودشان از این بیمه ها استقبال خواهند کرد.

وی هدف اصلی شرکت بیمه آرمان در سال ۹۳ را توسعه و گسترش بیمه های عمر بیان کرد و گفت: چشم انداز بیمه های عمر در سبد پورتفوی این شرکت در سال آینده، سهم ۲۰ درصدی است که در این میان مشتریان سه سهامدار عمده بانکی به عنوان مهم ترین گروه هدف، مخاطب این نوع بیمه ها خواهند بود همچنین افزایش تعداد نمایندگان بیمه های عمر در دستور کار است.

مدیرعامل بیمه آرمان همچنین از افزایش سرمایه بیمه آرمان از ۶۰ میلیارد تومان به ۱۲۰ میلیارد تومان تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: تا پایان خردادماه سال آینده، سرمایه شرکت به ۲۶۴ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد که بیمه نامه های آتش سوزی، شخص ثالث و درمان به ترتیب بیشترین سهم را در سبد پورتفوی بیمه آرمان دارند، ضمن آنکه نسبت خسارت شرکت در سال جاری، ۵ درصد بوده است.

فتحعلی از رتبه برتر بیمه آرمان در رتبه بندی بیمه مرکزی از لحاظ توانگری مالی با کسب نمره ۸۱۳ خبر داد و گفت: همچنین بر اساس اعلام بیمه مرکزی، بیمه آرمان در شاخص پایین بودن میزان شکایت مشتریان، رتبه اول را دارد چراکه تنها شرکتی است در دوسال فعالیتش هیچ شکایتی از خدمات دهی آن صورت نگرفته است درحالی که دیگر شرکت هایی که همزمان فعالیت را شروع کردند شکایات زیادی داشته اند.

مدیرعامل بیمه آرمان با اشاره به تجربیاتش در شرکت‌های بیمه البرز و دی اعلام کرد که راه‌اندازی شعب شرکت در کشورهای عراق، چین، امارات و تاجیکستان را در آینده نزدیک در دست خواهند داشت.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=27869
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

عرضه بیمه تکافل از سوی بیمه آرمان در سال ۹۳
عرضه بیمه تکافل از سوی بیمه آرمان در سال ۹۳
عرضه بیمه تکافل از سوی بیمه آرمان در سال ۹۳
عرضه بیمه تکافل از سوی بیمه آرمان در سال ۹۳
عرضه بیمه تکافل از سوی بیمه آرمان در سال ۹۳