مدیرعامل شاپرک در ادامه گفت: در پی این اقدام درگاه اینترنتی بانکها کماکان فعال خواهد بود اما خرید اینترنتی از مسیر شاپرک که متعلق به بانکها است انجام میشود تا مقررات حاکم بر نظام پرداخت اجرا شود و ذینفعان راضی باشند.
مدیرعامل شاپرک با بیان این که سه بانک برای اتصال به سامانه شاپرک تا نیمه بهمن ماه از بانک مرکزی فرصت گرفتهاند، گفت: هیچ مشکلی برای پیوستن این سه بانک به شاپرک وجود ندارد.
به گزارش پول پرس، سامان قطبی در گفتوگو با ایسنا، درباره قطع تراکنشهای اینترنتی بانکها و اتصال به شاپرک اظهار کرد: بنا به اعلام بانک مرکزی این اقدام از ۳۰ آذرماه انجام شد و فقط سه بانک به این سامانه متصل نشده اند.
وی افزود:آمادگی برای پیوستن سه بانک دیگر به سامانه شاپرک وجود دارد اما این بانک ها از بانک مرکزی درخواست کردند تا نیمه بهمن که زمان ثبت نام دانشجویان به پاپان میرسد، به آنها فرصت داده شود.
مدیرعامل شاپرک در ادامه گفت: در پی این اقدام درگاه اینترنتی بانکها کماکان فعال خواهد بود اما خرید اینترنتی از مسیر شاپرک که متعلق به بانکها است انجام میشود تا مقررات حاکم بر نظام پرداخت اجرا شود و ذینفعان راضی باشند.
وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از توقف یا اختلال در ارائه خدمات پرداخت اینترنتی به پذیرندگان، هماهنگیهای لازم بین بانکهای ارائه کننده این خدمت، شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت و شاپرک در دست انجام است، خاطرنشان کرد: بی نیازی از تعدد درگاههای پرداخت یکی از مهم ترین تاثیرات این یکپارچه سازی است.
پیش از این بانک مرکزی اعلام کرده بود که به منظور نظارت دقیق و ارتقای سطح امنیت تراکنشهای خرید اینترنتی و جلوگیری از جعل، از تاریخ ۳۰ آذر ۹۲ تمامی تراکنشهای پذیرندگی مربوط به درگاههای پرداخت اینترنتی بانکها از مرکز «شتاب» قطع شده و این تراکنشها صرفاً از طریق «شاپرک» انجام می شوند؛ لذا ضروری است تا تاریخ فوق الذکر تمامی درگاههای پرداخت در بانکها به شرکتهای ارایهدهنده خدمات پرداخت واگذار شود.
انتهای پیام