سپرده های ۲۰ درصدی

رئیس شورای شهر تهران با حضور در محل شعبه میدان امام خمینی بانک تجارت و “عمارت خورشید” (ساختمان بانک بازرگانی سابق) واقع در میدان امام خمینی (ره) از مراحل بازسازی این عمارت بازدید به عمل آورد.

به گزارش پول پرس، مسجدجامعی در این بازدید ضمن سپاسگزاری از بانک تجارت به خاطر حفظ و مرمت این اثر تاریخی ابراز امیدواری کرد این ساختمان زیبا به عنوان محلی برای آشنایی شهروندان با سابقه تاریخی شهر تهران به خوبی مورد بهره برداری قرار گیرد.
رئیس شورای شهر تهران افزود: میدان امام خمینی حیاط شهر تهران است و این حیاط از سرمایه‌های مادی و معنوی پایتخت بوده و امیدواریم با تکمیل بازسازی ساختمان قدیمی بانک تجارت، تهران همیشه به خاطرش بماند که مدیران این بانک تلاش خود را برای حفظ میراث تاریخی پایتخت به کار گرفتند.
وی افزود: مجموعه‌های تاریخی فرهنگی چون باغ ملی نباید مختص نهاد خاصی باشد و باید در اختیار عموم مردم قرار گیرد.
فلاح، مدیرعامل بانک نیز ضمن اهدای تندیس یادمان بانک تجارت به رئیس شورای شهر اظهار داشت: بانک تجارت همواره حمایت از آثار فرهنگی کشور را جزو مسئولیت های اجتماعی خود دانسته و در این راستا برنامه‌ها و طرح‌هایی را نیز در دستور کار دارد.
وی با بیان اینکه ساختمان بانک بازرگانی برای مجموعه بانک تجارت به عنوان میراثی ارزشمند از گذشتگان است گفت: با تکمیل مراحل بازسازی این ساختمان عظیم به زودی موزه صنعت بانکداری کشور در این مکان احداث و در معرض بازدید شهروندان تهرانی و گردشگران قرار خواهد گرفت.
گفتنی است که فرهادی، رئیس جمعیت هلال احمر نیز مسجد جامعی را در این بازدید همراهی می‌کرد.
ساختمان شعبه میدان امام خمینی بانک تجارت متعلق به بانک بازرگانی سابق بوده و با بیش از یکصد سال قدمت از جمله قدیمی‌ترین بناهای شبکه بانکی کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=26322
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

موزه صنعت بانکداری کشور احداث می شود
موزه صنعت بانکداری کشور احداث می شود
موزه صنعت بانکداری کشور احداث می شود
موزه صنعت بانکداری کشور احداث می شود
موزه صنعت بانکداری کشور احداث می شود