به نظر می رسد اعضای هیات مدیره ی بانک کارآفرین برای سپردن امور اجرایی بانک به یک مدیرعامل، اختلاف نظر دارند.

به گزارش پول پرس به نقل از موج، گویا بانک کارآفرین بنا دارد همچنان روزگارش را بدون مدیرعامل سپری کند!

از آن زمان که ولی اله سیف(مدیرعامل سابق بانک کارآفرین)، مقصد خود را به بانک مرکزی تغییر داد، بانک کارآفرین بدون مدیرعامل روزگار خود را سپری می کند.

اگرچه فضل‌اله معظمی پس از بدرقه ی ولی اله سیف سرپرستی بانک را به عهده گرفت اما؛ سرپرست نمی تواند بانک را به مدت طولانی اداره کند.

طبق قانون، هیچ وزارتخانه ای نمی تواند بیش از سه ماه(۹۰ روز) توسط سرپرست اداره شود؛ اگرچه این قانون در مورد بانک صدق نمی کند اما؛ به طریق اولی باید پذیرفت وقتی قانونگذار چنین حکمی را در مورد یک وزارتخانه دارد، قطع به یقین یک بانک یا شرکت هم نمی تواند بیشتر از این زمان توسط سرپرست اداره شود.

بانک کارآفرین در حالی وارد صد و پنجاهمین روز بی مدیرعاملی خود شده که در شرایط حساس فعلی، اداره بانک بدون مدیرعامل خطرات زیادی برای بانک خواهد داشت.

مسوولیت هیات مدیره حکم می کند برابر احکام قانون یک شرکت اداره شود. در هیچ کجای قانون تجارت پیش بینی نشده است که یک شرکت توسط سرپرست اداره شود و براساس قانون، اداره یک شرکت و یا بانک توسط سرپرست تنها در موارد استثنایی مثل فوت، از کارافتادگی، استعفا و اخراج مدیرعامل جایز است.

در ثانی از منظر سهامداران جزء عدم تعیین مدیرعامل برای یک بانک خوشایند و مطلوب نیست اما متاسفانه در ایران برای سهامداران جز یک شرکت یا بانک ارزش زیادی قائل نمی شوند و توجهی به خواسته های سهامداران نمی کنند.

به نظر می رسد که بین اعضای هیات مدیره ی بانک کارآفرین برای اداره بانک اختلاف نظر وجود دارد و به همین دلیل است که هیات مدیره ی بانک نتوانستند طی این مدت فردی را برای مدیر عاملی بانک انتخاب کنند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=25698
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانک کارآفرین ۱۵۰ روز است مدیرعامل ندارد!
بانک کارآفرین ۱۵۰ روز است مدیرعامل ندارد!
بانک کارآفرین ۱۵۰ روز است مدیرعامل ندارد!
بانک کارآفرین ۱۵۰ روز است مدیرعامل ندارد!
بانک کارآفرین ۱۵۰ روز است مدیرعامل ندارد!