فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری از کشف پرونده ۷۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی پولشویی در این استان ، خبر داد.

به گزارش پول پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ “نورعلی یاری” در خصوص جزئیات این خبر گفت: مأموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی پس از کسب خبر مبنی بر اینکه فردی به هویت “ک – ن” رئیس سابق یکی از بانک استان با تبانی با روسای ۲ بانک دیگر اقدام به جابجایی وجوه دولتی بدون پشتوانه به جهت حساب سازی و اخذ تسهیلات با ایجاد معدل حساب به نفع خود و شخصی به نام “م – ع” نموده و از ره آورد این موضوع سود کلانی نیز دریافت کرده تحقیقات گسترده ای را در این زمینه آغاز کردند.
وی گفت: بررسی های همه جانبه مأموران سرانجام وقوع ۷۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال پولشویی را محرز کرد و بلافاصله عاملان که چهار نفر بودند شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: متهمان در تحقیقات تخصصی بعمل آمده و پس از ارائه مدارک و مستندات کافی از سوی مأموران به بزه انتسابی خود اقرار و به پولشویی و عواید حاصل از اخذ تسهیلات غیر مجاز بانکی اعتراف کردند.
به گفته وی، پس از تشکیل پرونده متهمان به مراجع قضایی معرفی و از آن طریق برای ۲ نفر از متهمان قرار وثیقه صادر و ۲ نفر دیگر نیز با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.
سرهنگ “یاری” در نهایت پولشوئی را از جمله فعالیت های ناسالم اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: چنین فعالیتی نه تنها اقتصاد کشور ها بلکه روابط اجتماعی و سیاسی آنها را نیز تحت تاثیر منفی و زیانبار خود قرار می دهد.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=25684
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

۳ رئیس بانک متهم به پولشویی شدند
۳ رئیس بانک متهم به پولشویی شدند
۳ رئیس بانک متهم به پولشویی شدند
۳ رئیس بانک متهم به پولشویی شدند
۳ رئیس بانک متهم به پولشویی شدند