مدیرعامل تامین سرمایه امین گفت: بزرگ‌ترین اوراق اجاره کشور با پرداخت سود ماهانه برای نخستین بار، در راستای توسعه شبکه مخابراتی کشور توسط رایتل در بازار سرمایه از روز ۲۲ دی منتشر می شود.

به گزارش پول پرس، علی سنگینیان افزود: اوراق اجاره رایتل، با مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان با نرخ اجاره بهای ۲۰ درصد و به مدت ۴ سال ، از روز یکشنبه ۲۲ دی در شبکه کارگزاری فرابورس پذیره‌نویسی می شود.

به گفته وی، این پذیره‌نویسی به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه توضیح داد: اوراق اجاره، اوراق بهاداری است که دارنده آن به صورت مشاع، مالک بخشی از دارایی است که منافع آن بر اساس قرارداد اجاره به مصرف‌کننده یا بانی واگذار شده است. در این نوع اوراق، حق استفاده از منافع دارایی یا مجموعه‌ای از دارایی‌ها، در برابر اجاره بها از مالک به شخص دیگری منتقل می‌شود.

وی افزود: به زبان عرفی می‌توان گفت در اوراق اجاره سرمایه‌گذار با خرید بخشی از یک دارایی (زمین، ساختمان، ماشین آلات و در این مورد دارایی‌های مخابراتی شرکت رایتل)، آن را به مالک اولیه آن اجاره داده و اجاره بها دریافت می‌کند.

سنگینیان ادامه داد: ضمانت بازپس‌گیری اصل و بهره توسط رایتل به سرمایه‌گذاران نیز همین دارایی‌های به اجاره رفته رایتل است که پس از خرید اوراق، این دارایی‌ها متعلق به دارنده اوراق شده و در صورت عدم پرداخت اصل و سود توسط رایتل، برای بازپرداخت تمامی تعهدات رایتل، به فروش خواهد رفت.

مدیرعامل تامن سرمایه امین تاکید کرد: این رویداد با تلاش و همکاری طولانی میان دو مجموعه رایتل و تأمین سرمایه امین به قوع پیوسته است که با وجود مشکلات فراوان پیش‌رو با توجه به تازگی اوراق اجاره، مسائل مرتبط با ارزش‌گذاری دارایی‌های مخابراتی، اولین تجربه اپراتور تازه تأسیس رایتل در استفاده از ابزارهای بازار سرمایه و لزوم جلب اعتماد نهادهای نظارتی و … موفق به ایجاد ساختارهای لازم برای ورود رایتل به عرصه استفاده از ابزارهای نوین تأمین مالی برای توسعه خود شدند.

پیش ازاین تامین سرمایه امین بزرگترین پذیره نویسی اوراق صکوک را به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان برای شرکت مپنا منتشر کرده بود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=25218
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

پرداخت سود اوراق صکوک به صورت ماهانه، برای نخستین بار
پرداخت سود اوراق صکوک به صورت ماهانه، برای نخستین بار
پرداخت سود اوراق صکوک به صورت ماهانه، برای نخستین بار
پرداخت سود اوراق صکوک به صورت ماهانه، برای نخستین بار
پرداخت سود اوراق صکوک به صورت ماهانه، برای نخستین بار