پاییز فصل پرکاری برای بانک ملت بود. این بانک در سه ماهه سوم سال جاری از چندین خدمت جدید خود رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبارپول، در سال‌‌‌های اخیر و به خصوص در سال ۱۴۰۳، تامین مالی یکی از مسائل مهم کشور بوده که به دلیل محدودیت‌‌‌ها و تنگناهای اعتباری، تولید را با چالش مواجه کرده است. از یک طرف نقدینگی در کشور وجود دارد و از دیگر سو در سطح خرد بنگاه‌‌‌ها با کمبود نقدینگی برای تامین مالی مواجه هستند.

 همچنین با توجه به تحریم‌‌‌های خارجی، امکان تامین مالی خارجی نیز وجود ندارد و در نتیجه بانک‌ها هم اکنون بیش از ۹۰ درصد تامین مالی کشور را انجام می‌‌‌دهند.بنابراین توسعه روش‌‌‌ها و ابزارهای نوین برای تامین مالی برای بانکها بسیار ضروری است.

بر همین اساس بانک ملت در اقدامات اخیر خود از چندین ابزار که یا به تامین تقدینگی کمک می‌کند یا به صورت غیرمستقیم به این امر کمک می‌کند را عرضه کرده است.

راهکارهای مالیاتی وثوق

راهکارهای مالیاتی وثوق که توسط شرکت بهسازان فردا از شرکت‌های زیر مجموعه  بانک ملت ارائه شده، برای مودیان مالیاتی طراحی شده است که با سهولت بتوانند برای سامانه مودیان صورت حساب ارسال کنند. ابزارهای این سامانه براساس نیازهای کسب‌وکارها طراحی شده است. ثبت صورت حساب در راهکارهای مالیاتی وثوق براساس نوع مشتری متفاوت است. همچنین امکان اتصال کارتخوان اندرویدی روی این سامانه و استفاده از اطلاعات آن وجود دارد. وثوق همراه نرم‌افزار تلفن همراه است که هم اکنون در اختیار کاربران قرار گرفته است.

روتیسا

روتیسا یا روتر بومی بر اساس معماری سافر دیفاین نتورک یا SDN طراحی و تولید شده است. در روتیسا نرم‌افزار را از سخت‌افزار جدا شده که این امر قابلیت مقیاس‌پذیری آن را افزایش می‌دهد و مشتری می‌تواند براساس نیازش از محصولات روتیسا استفاده کنند. یکی از قابلیت‌های خوب این محصول ایجاد تونل به صورت اتوماتیک است بنابراین نیازی به پیکربندی تونل نیست. به‌روز رسانی تمام تجهیزات نصب شده از دیگر مزایای این محصول به شمار می‌رود.

DNS+

محصول DNS+ از دیگر محصولاتی است که توسط شرکت بهسازان فردا جدیدا ارائه شده است. پتانسیل بالایی برای جلوگیری از تهدیدات امنیتی دارد.براساس گزارش سالانه سیسکو، ۹۱ درصد از بدافزارها در یکی از مراحل از DNS استفاده می‌کنند. از سوی دیگر با استفاده از DNS می‌توان آسیب‌پذیری‌های سیستمی را افشا کرد. این محصول یک ابزار پیشگیرانه بوده و تاکنون بیش از ۱۵ میلیون مقصد آلوده اینترنتی را شناسایی شده ‌که دسترسی به آنها برای کاربران محدود شده است.

بانکیما

بانکیما یا سکوی بانکداری باز بانک ملت، ابزاری است که با به کارگیری سرویس‌های ارائه شده از بستر بانکداری باز از سوی شرکای تجاری بانک، ارائه خدمات بانکی به مشتریان محدود به ابزارها و کانال‌های تحت تملک بانک نظیر شعب فیزیکی، همراه بانک و بانکداری اینترنتی نخواهد بود و مشتریان کسب‌وکارها قادر خواهند بود با یکبار ارائه مجوز دسترسی به شریک تجاری، بدون محدودیت زمانی و مکانی و به صورت امن، آسان و سریع از خدمات بانکی بهره‌مند شوند. مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های سکوی بانکیما شامل طراحی بر اساس جدیدترین استانداردهای روز دنیا نظیرPSD2 ، ایجاد پنل‌های اختصاصی برای شرکای تجاری و مشتریان نهایی، امکان تعریف انواع مدل‌های کارمزدی متنوع بر اساس سطح تعامل با شریک تجاری، پیاده سازی انواع مدل‌های متنوع برای احراز هویت قوی مشتریان و افزایش سرعت و انعطاف پذیری در شخصی‌سازی سرویس‌ها برای مشتریان ویژه است. بانکیما که با تکیه بر توانمندی و ظرفیت‌های کارشناسان بانک ملت و شرکت‌های تابعه حوزه فناوری اطلاعات تولید شده است، خدمات متنوعی در حوزهای مختلف، انتقال وجه داخلی و بین بانکی، سپرده، تسهیلات، قبوض، چک، سفته الکترونیک و انواع استعلام‌های بانکی مجاز را در اختیار شرکای تجاری قرار می‌دهد تا از طریق آن برای مشتریان نهایی خلق ارزش کنند.

سکوی هاب اعتباری

لندتک، یا وام دهی مبتنی بر فناوری، که از (lend) به معنای قرض دادن و (tech) تکنولوژی تشکیل شده، انقلابی در صنعت مالی ایجاد کرده است. این فناوری از هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های جدید برای ارائه وام به افراد و کسب‌وکارها به صورت سریع‌تر، آسان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر استفاده می‌کند. لند تک به افراد و کسب‌وکارهای بیشتری امکان دسترسی به وام را می‌دهد.

راهکار هاب اعتباری، خدمات آنلاین تسهیلات بانکی را مانند لندتک‌ها به متقاضیان ارائه می‌کند. از مزایای این ابزار می‌توان به مواردی چون، امکان تمرکز بانک بر تعاملات و موضوعات کسب و کاری لندتک‌ها و فروش تسهیلات، امکان تعامل با لندتکهای مختلف در زمان کوتاه، امکان مدیریت دسترسی به سرویسهای بانکی مورد درخواست لندتک‌ها، امکان ایجاد الزام به رعایت قوانین مورد نیاز بانک‌ها‎‎‎، امکان ایجاد و پیشنهاد خدمات ارزش افزوده نظیر اعتبارسنجی به لندتک‌ها‎، امکان توسعه خدمات ارزش افزوده با توجه به تجمیع داده‌های ارزشمند‎، اشاره کرد.

سامانه تسویه یار

سامانه تسویه یار با هدف تسهیل در تسویه روزانه معاملات کارگزاران بورسی نزد شرکت سمات، توسط بانک ملت راه اندازی شده است. از جایی که مهم ترین وظیفه سمات، تسویه روزانه معاملات است که ریسک بزرگی را برای سهامداران و بازار سرمایه به همراه دارد که خوشبختانه سامانه تسویه یار وارد زنجیره خدمات بانک ملت شده و بار سنگینی از دوش سمات برداشته شده است.

براساس این گزارش، امنیت، سرعت و دقت در تسویه معاملات روزانه کارگزاران بورسی، تکمیل زنجیره مالی کارگزاران بورس در بازار سرمایه، افزایش سهم درصد بانک ملت از بازار سرمایه، تمرکز حساب های کارگزاران کنونی بانک، امکان ملحق شدن کارگزاران بورسی جدید به این بانک و مدیریت زمان محدود تسویه برای شرکت های کارگزاری، از اهداف راه اندازی تسویه یار در بانک ملت است.

اپلیکیشن مباشر

مباشر ملت سامانه‌ای است که امکان دریافت خدمات بانکی مورد نیاز را برای مشتریان حقوقی با استفاده از نرم افزار موبایلی فراهم می‌کند.  اپلیکیشن مباشر امکان دسترسی به خدمات بانکی را برای مشتریان حقوقی تسهیل کرده و  گزارش‌های کلان و مهم مربوط به حساب‌های ریالی و ارزی مشتریان حقوقی و همچنین تسهیلات و تعهدات شرکت را در اختیار مدیران و کاربران منتخب این شرکت‌ها قرار می‌دهد. علاوه بر این یکی از نکات مورد توجه در این خدمت، کارتابل تراکنش‌های بانکی است که از طریق آن، صاحبان امضای شرکت‌ها قادر خواهند بود تا تراکنش‌های غیرحضوری شرکت را رویت و تایید کنند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=249019
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی/ نگاهی به خدمات جدید بانک ملت
اختصاصی/ نگاهی به خدمات جدید بانک ملت
اختصاصی/ نگاهی به خدمات جدید بانک ملت
اختصاصی/ نگاهی به خدمات جدید بانک ملت
اختصاصی/ نگاهی به خدمات جدید بانک ملت
اختصاصی/ نگاهی به خدمات جدید بانک ملت