امروزه دستگاه‌های کارت‌خوان به بخش مهمی از کسب و کارها تبدیل شده‌اند و یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای دریافت پول از مشتریان به حساب می‌آیند.

به گزارش خبرنگار اخبارپول، با استفاده از این دستگاه‌ها علاوه بر توسعه اقتصادی، امنیت و سرعت انتقال پول نیز افزایش یافته است. در عین حال استفاده از این دستگاه علاوه بر مزیت‌های بسیار می‌تواند با مشکلاتی نیز همراه باشد.

فرض کنید کارت بانکی خود را فراموش کرده‌اید و درست در کنار صندوق یک فروشگاه زنجیره‌ای، هنگامی که در صف هستید، متوجه شوید که کارتی در کار نیست. مسلما در چنین فروشگاه‌هایی امکان کارت‌به‌کارت از طریق تلفن همراه وجود ندارد. پس مجبور می‌شوید صف را ترک کرده و خرید خود را رها کنید. یا مثلا هنگام خرید مجبور شوید دقایقی را صف پیدا کردن کارت بانکی خود کنید آن هم در حالی که همان لحظه گوشی شما زنگ می‌خورد، کودک شما درخواستی دارد و کلافه شده‌اید.

این مساله البته جنبه‌های دیگری هم دارد. مثلا مشکلات کار با دستگاه کارتخوان که به دلایل مختلفی می‌تواند رخ دهد. یکی از دلایلی که باعث کارت نکشیدن دستگاه کارتخوان خواهد شد خرابی مگنت دستگاه است. این قطعه در دستگاه خواندن اطلاعات کارت بانکی را انجام می‌دهد. در صورت خرابی آن امکان شناسایی و خواندن کارت عابر بانکی وجود ندارد. در برخی موارد نیز این قطعه ضعیف شده و در هنگام کارت کشیدن نمی‌تواند اطلاعات را به موقع بخواند و این موضوع می‌تواند علت کارت نکشیدن کارتخوان باشد. در برخی موارد کارت بانکی به دلایلی مانند قدیمی شدن، ایجاد ترک یا شکستگی روی آن، انقضای تاریخ کارکرد و یا موارد دیگر خراب شده و به همین دلیل دستگاه کارتخوان نمی‌تواند تراشه آن را بخواند. علاوه بر این کارت بانکی مربوط به برخی از بانک‌ها نیز نسبت به بانک‌های دیگر‌ دارای تراشه‌های ضعیف‌تر بوده و کشیدن آن در دستگاه‌های کارتخوان سخت‌تر انجام می‌شود.

تصور کنید که صاحب یک فروشگاه هستید که از دستگاه کارتخوان برای دریافت پول از مشتریان استفاده می‌کنید. در صورتی که این دستگاه با مشکل مواجه شود و نتواند کارت عابر مشتریان را شناسایی کند، می‌تواند روی درآمد فروشگاه مؤثر باشد چرا که این مساله عموما موجب نارضایتی مشتریان خواهد شد. اگر هم به عنوان مشتری کارت شما برای استفاده در کارتخوان مشکل داشته باشد، باید زمانی را صرف کارت به کارت کردن با گوشی موبایل یا خودپرداز کنید.

 

کیف پول ریال دیجیتال بانک ملت روشی سریع برای پرداخت است که مشتریان بتوانند با فعال سازی و افزایش موجودی در آن، تراکنش مورد نظر خود را بدون نیاز به همراه داشتن کارت بانکی، از طریق کارتخوان انجام دهند.

 مشتریان بانک ملت می‌توانند از طریق اپلیکیشن سکه امور بانکی و پرداختی خود را با سهولت و بدون نیاز حضور در شعب انجام دهند. این اپلیکیشن همچنین قابلیت آن را دارد که به کاربران امکان استفاده از کیف پول دیجیتال از طریق ریال دیجیتال جهت پرداخت‌های خرد را بدهد. پرداخت با  NFCروش جدید خرید از کارتخوان‌های فروشگاهی بدون همراه داشتن کارت بانکی است که توسط بانک ملت با همکاری شرکت به‌پرداخت ملت صورت می‌گیرد.

بانک ملت برای اولین بار با ارائه ریال دیجیتال در بستر کیف پول دیجیتال که از طریق اپلیکیشن سکه قابل استفاده است، گام مهمی در سرعت و سهولت تراکنش‌های بانکی برداسته است. از طریق این خدمت، مشتریان می‎توانند با نصب اپلیکیشن سکه و شارژ کیف پول ریال دیجیتال خود، در فروشگاه‌هایی که مجهز به کارتخوان بانک ملت هستند، تنها با اسکن QR کد مندرج در صفحه کارتخوان، از طریق گوشی تلفن همراه خود، پرداخت مورد نظر را انجام دهند.

در نهایت گفتنی است،  با توسعه خدمات بانکی، امروزه مشتریان می‌توانند هر روز شاهد خدمات نوین که امور بانکی آنها را تسهیل می‌کند باشند. بر همین اساس نیز کاربران با فعال سازی و شارژ کیف پول ریال دیجیتال در اپلیکیشن سکه به پرداخت ملت، با سرعت و امنیت بیشتری می‌تواند خرید خود را انجام دهند. برای دانلود اپلیکیشن سکه اینجا کلیک کنید.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=247776
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی/ سرعت و سهولت پرداخت با ریال دیجیتال بانک ملت
اختصاصی/ سرعت و سهولت پرداخت با ریال دیجیتال بانک ملت
اختصاصی/ سرعت و سهولت پرداخت با ریال دیجیتال بانک ملت
اختصاصی/ سرعت و سهولت پرداخت با ریال دیجیتال بانک ملت
اختصاصی/ سرعت و سهولت پرداخت با ریال دیجیتال بانک ملت
اختصاصی/ سرعت و سهولت پرداخت با ریال دیجیتال بانک ملت