وی تاکید کرد: در زمینه مدیریت در صنعت مالی به ویژه بیمه، نگاهمان براین است که مدیریتهای جزیرهای در صنایع مالی پاسخگوی نیازهای جدید این صنعت و بازار بیمه نیست؛ ضمن اینکه تنها راه عبور از کار جزیرهای، توسعه و عجین شدن با فناوری اطلاعات است؛ کاری که صنعت بیمه ایران به ویژه بیمه میهن با سرعت به سمت آن پیش میرود.
شیخالاسلامی در ادامه به عقبافتادگی صنعت بیمه در زمینه فناوری های نوین به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد و ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد درگاه های اینترنتی فروش و ارزیابی خسارت در صنعت بیمه گفت: از سال گذشته بیمه مرکزی برنامه های موثری در زمینه اینشورتک برداشته است و امسال هم ایدهها و محصولات ارائه شده در نمایشگاه صنعت مالی نشان داد که در این زمینه در حال جبران عقب افتادگی ها هستیم.
مدیرعامل بیمه میهن با اشاره به احیای زیرساخت های این شرکت بیمه ای در زمینه خدمات آنلاین، به راه اندازی سوپراپلیکیشن جامع «آساتو» برای مشتریان بیمه میهن اشاره و تاکید کرد: در آینده نزدیک، خدمات آنلاین بیمه میهن، پاسخگوی ۸۰ میلیون ایرانی خواهد بود.