صنعت گردشگری می‌تواند به عنوان موتور محرک رشد اقتصادی عمل کرده و منجر به رشد سایر فعالیت‌های اقتصادی که با این صنعت مرتبط هستند نیز شود.

به گزارش خبرنگار اخبارپول، صنعت گردشگری یک کشور، یک قسمت از انواع فعالیت‌ها در بخش اقتصادی است. بنابراین، توسعه صنعت گردشگری باعث توسعه صنایع دیگر در بخش‌های دیگر می‌گردد. برای مثال، بخش کشاورزی با افزایش تقاضا برای مصرف، بخش صنایع دستی با افزایش تقاضای این نوع محصولات، بخش ساختمان‌سازی با افزایش بودجه برای تسهیل حمل و نقل و ساختن جاده‌ها، فرودگاه و همچنین افزایش تقاضا برای استفاده از خدمات حمل و نقل و ارتباطات، خدمات مالی، خدمات فرهنگی و آموزشی به ارتقاء این بخش کمک می‌کند.

ازنظر اقتصادی به عنوان یک منبع تأمین درآمد و ارز محسوب می‌شود. امروزه اقتصاددانان از صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت مولد سرمایه و اشتغال زا نام می برند و گردشگری به عنوان یکی از مهمترین صنایع توسعه پایدار، به یکی از بزرگترین صنایع درجهت ایجاد درآمد و ارتقاء رشد و توسعه ی اقتصادی بسیاری از کشورها تبدیل شده است.

 درحقیقت رشد صنعت گردشگری می‌تواند تولید ناخالص داخلی کشورهای گردشگرپذیر را افزایش دهد و درآمد مالیاتی بیشتر را نصیب دولت این کشورها کند. درآمدهای ارزی حاصل از گردشگری حتی می‌تواند در سایر بخش‌ها نیز سرمایه‌گذاری شود و از این طریق نیز به بهبود رشد اقتصادی منجر شود. در اغلب کشورهای گردشگرپذیر، توسعه صنعت گردشگری به بهبود قابل‌توجه زیرساخت‌هایی مانند فرودگاه‌ها، راهها، سیستم آب‌رسانی، انرژی، خدمات درمانی، شبکه‌های تلفن همراه، بهداشت، امنیت و … منجر می‌شود و مردم بومی نیز مانند گردشگران از این پیشرفت‌ها سود خواهند برد. همچنین صنعت گردشگری می‌تواند میلیون‌ها شغل واقعی و کارآمد ایجاد کرده و رشد اقتصادی فراگیر را تسهیل ‌کند.

رشد اقتصادی فراگیر بدین معناست که بخش وسیعی از نیروی کار جامعه، از مزایای رشد اقتصادی بهره‌مند شوند؛ و صنعت گردشگری به‌خوبی از عهده این مهم برمی‌آید. صنعت گردشگری از یک زنجیره تأمین گسترده بهره می‌گیرد که حوزه‌های تولیدی و خدماتی مختلفی از قبیل حمل‌ونقل، اسکان، مواد غذایی، محصولات کشاورزی، تأمین انرژی و آب، جاذبه‌های گردشگری، برنامه‌های تفریحی و فرهنگی، هنرها و صنایع دستی، میراث فرهنگی، کسب‌وکارهای خرد، ساختمان و نوسازی و … را شامل می‌شود. به همین دلیل افراد زیادی از رشد صنعت گردشگری در یک کشور نفع می‌برند.

 سامانه «ست» در خدمت صنعت گردشگری

سامانه «ست» بانک صادرات ایران در کنار تمامی قابلیت‌های خود امکان حمایت از کسب و کارهای نوین در صنعت گردشگری را دارا است.

در این صورت افرادی که از خدمات استارتاپ‌آپی در حوزه گردشگری استفاده می‌کنند، می‌توانند به صورت هوشمند نسبت به توثیق سهام و سایر دارایی‌هایی راکد خود که قابلیت توثیق داشته باشند از جمله سهام، بیمه‌های عمر و زندگی، سیم‌کارت تلفن همراه، حتی یارانه و بقیه دارایی‌های خود در سامانه ست (سامانه توثیق الکترونیکی دارایی) در بانک صادرات ایران اقدام کنند و تضمین تأمین اعتبار آنها نیز توسط بانک انجام خواهد شد.

آنطور که مرادی رئیس هیات مدیره بانک صادرات ایران در اواخر سال گذشته اعلام کرده بود، در صورتی که افراد واجد شرایط به هر دلیل در پرداخت اقساط خدمات گردشگری دریافت شده از استارت آپ‌ها با مشکل مواجه شوند، بانک صادرات ایران مستقیما بر اساس تضمینی که به این استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های گردشگری می‌دهد، نسبت پرداخت بدهی اقدام خواهد کرد.

همچنین این بانک تسهیلاتی را برای گردشگران خارجی در ایران فراهم کرده است که می‌توان به کارت ویژه گردشگری اشاره کرد. گردشگران خارجی قبل از ورود به کشور می‌توانند با مراجعه شعب بانک صادرات در خارج از کشور، پس از اخذ مجوزهای لازم نسبت به دریافت کارت خرید اقدام کرده و مشکلات مربوط به حمل وجه نقد را حل کنند.

گفتنی است، بانک صادرات ایران در قالب سامانه «ست» و با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده گذاری مرکزی سامانه توثیق الکترونیکی یا همان سامانه ست را راه‌اندازی کرده است تا متقاضیان واجد شرایط بتوانند انواع دارایی خود را که امکان نقدشوندگی دارند را به عنوان وثیقه استفاده کنند. متقاضیان واجد شرایط می‌توانند تنها با مراجعه به سایت  set.bsi.ir  در سامانه ثبت‌نام کرده و اموال دارای ارزش خود را بدون نیاز به حضور در شعب، توثیق کنند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=244818
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی/سامانه «ست» بانک صادرات چطور به حوزه گردشگری کمک می‌کند؟
اختصاصی/سامانه «ست» بانک صادرات چطور به حوزه گردشگری کمک می‌کند؟
اختصاصی/سامانه «ست» بانک صادرات چطور به حوزه گردشگری کمک می‌کند؟
اختصاصی/سامانه «ست» بانک صادرات چطور به حوزه گردشگری کمک می‌کند؟
اختصاصی/سامانه «ست» بانک صادرات چطور به حوزه گردشگری کمک می‌کند؟
اختصاصی/سامانه «ست» بانک صادرات چطور به حوزه گردشگری کمک می‌کند؟
اختصاصی/سامانه «ست» بانک صادرات چطور به حوزه گردشگری کمک می‌کند؟