قیمت جهانی طلا که از ابتدای ۲۰۱۳ بیش از ۴۷۷ دلار کاهش یافته در معاملات آخرین روز این سال نیز با افت ۵ دلاری مواجه شد و به ۱۱۹۹ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پول پرس به نقل از تسنیم، قیمت جهانی طلا که از ابتدای سال جاری میلادی بیش از ۴۷۷ دلار در هر اونس کاهش یافته آخرین روز این سال را نیز با سیری کاهشی طی می کند.
قیمت هر اونس طلا در معاملات روز سه شنبه با کاهش ۵ دلاری نسبت به روز قبل مواجه شده و به ۱۱۹۹ دلار رسیده است.
طلا در مسیر ثبت بزرگترین کاهش قیمت سالانه در طی بیش از سه دهه گذشته قرار دارد. فلز زرد در این سال یک سوم ارزش خود را از دست داده است.
کاهش درایی های صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا نشان می دهد سرمایه گذاران پس از اعلام تعدیل سیاست محرک اقتصادی آمریکا، اعتماد خود به طلا را از دست داده اند.
قیمت طلا در روز ۲۰ دسامبر پس از اعلام تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای تعدیل سیاست ماهیانه خرید اوراق قرضه، به پایین ترین میزان در شش ماه گذشته یعنی حدود ۱۱۸۵ دلار رسید.
برایان لان، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «در سه ماهه آینده، وضعیت بازار فلزات گرانبها ضعیف به نظر می رسد. ممکن است شاهد پایین ترین قیمت برای طلا در طی سال ۲۰۱۴ در این مدت سه ماهه باشیم.»
وی افزود: «من فکر می کنم سطح قیمت ها در سال آینده به ۱۰۸۸ دلار خواهد رسید. اقتصاد آمریکا به دنبال ترمیم خواهد بود و بازار سهام نیز در حال حاضر بسیار جذاب تر به نظر می رسد.»
در حالی که سرمایه گذاران در حال خارج کردن سرمایه های خود از بازار طلا هستند، اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذار در بازار طلا اعلام کرد، حجم دارایی هایش از ۸۰۱.۲۲ تن در روز جمعه به ۷۹۸.۲۲ تن در روز دوشنبه کاهش یافته است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=24268
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

طلا آخرین روز سال ۱۱۹۹ دلار شد
طلا آخرین روز سال ۱۱۹۹ دلار شد
طلا آخرین روز سال ۱۱۹۹ دلار شد
طلا آخرین روز سال ۱۱۹۹ دلار شد
طلا آخرین روز سال ۱۱۹۹ دلار شد