تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افت شدید قیمت طلا در سال ۲۰۱۳ میلادی بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی را به فروشنده طلا تبدیل کرده است.

به گزارش پول پرس، قیمت طلا و نقره در سال ۲۰۱۳ میلادی با بدترین عملکرد خود در سه دهه اخیر روبرو شده است.

قیمت طلا با بیشترین افت و کاهش خود از سال ۱۹۸۱ میلادی مواجه شده است. قیمت طلا با ۲۸ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۰۰ دلار رسیده و قیمت نقره نیز با ۳۶ درصد کاهش به کمتر از ۲۰ دلار در هر اونس رسیده است.

بر اساس این گزارش تصمیم فدرال رزرو آمریکا مبنی بر کاهش ۱۰ میلیارد دلاری محرک پولی از ابتدای ۲۰۱۴ میلادی تاثیر زیادی بر تصمیم سرمایه گذاران بین المللی برای فروش ذخایر طلا داشته است.

کاهش قیمت طلا بیش از ۷۴ میلیارد دلار زیان و ضرر به سرمایه گذاران بین المللی وارد کرده است.

این گزارش حاکیست، شاخص سهام اس اند پی ۵۰۰ آمریکا در سال ۲۰۱۳ بیش از ۲۹ درصد افزایش داشته و به نظر می رسد با افزایش رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۴ این روند صعودی ادامه داشته باشد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۴۱ درصد کاهش در سال ۲۰۱۳ به کمتر از ۷۹۸ تن رسیده که این پایین ترین رقم از سال ۲۰۰۹ میلادی به شمار می رود

به گزارش طلا به نقل از بلومبرگ، شورای جهانی طلا نیز اعلام کرده است که میزان تقاضای طلا در بازار چین طی سال ۲۰۱۳ با ۲۹ درصد رشد به بیش از ۱۰۰۰ تن رسیده و این کشور با پیشی گرفتن بر هند به بزرگترین مصرف کننده طلای جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=24231
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سرمایه‌گذاران فروشنده طلا شده‌اند
سرمایه‌گذاران فروشنده طلا شده‌اند
سرمایه‌گذاران فروشنده طلا شده‌اند
سرمایه‌گذاران فروشنده طلا شده‌اند
سرمایه‌گذاران فروشنده طلا شده‌اند