یک تحلیلگر بازار طلا کف قیمت طلا برای سال ۲۰۱۴ را ۱۰۸۰ دلار پیش بینی کرد و گفت کاهش قیمت طلا بیش از این رقم موج قدرتمندی از خریدهای فیزیکی را به دنبال خواهد داشت که منجر به رشد قیمت ها می شود.

به گزارش پول پرس، یک تحلیلگر دانمارکی گفت، انتظار می رود قیمت طلا در سال ۲۰۱۴ باز هم کاهش یابد و به پایین ترین سطح خود برسد.
ساکسو بانک در حال حاضر در حال تهیه چشم انداز خود از قیمت طلا در سال ۲۰۱۴ است و احتمالا پیش بینی خود را در اوایل ژانویه منتشر خواهد کرد، اما اوله هانسن، رئیس بخش استراتژی کالایی ساکسو بانک برخی از پیش بینی های خود برای سال جدید را مطرح ساخت.
وی گفت: «خرید فلزات گرانبها در این مرحله مستلزم استقامت و صبوری فراوان است، زیرا انبوهی از عوامل پایه ای در بازار جلوی مسیر احتمالی افزایش مجدد قیمت را سد کرده است.»
هانسن در ادامه افزود، به دلیل نگرانی ها از تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا و ادامه خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری انتظار دارد حرکت ۱۰۰ دلار بعدی در بازار طلا به سمت کاهش باشد.
اما یک کاهش قابل توجه دیگر در قیمت طلا می تواند زمینه را برای سرمایه گذارانی که در انتظار این وضعیت بودند فراهم سازد. هانسن گفت، پیش بینی می کنم کف قیمت طلا در سال جدید ۱۰۸۰ دلار در هر اونس باشد.
وی در ادامه افزود: «این سطح از قیمت بدین معناست که ما نیمی از آنچه را که به دست آورده بودیم مجددا از دست داده ایم.» هانسن همچنین گفت: «ما اساسا ۵۰ درصد رشد قیمتی را که در فاصله سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲ شاهد بودیم، از دست خواهیم داد.»
هانسن اضافه کرد، این احتمال وجود دارد که سطح قیمت ۱۰۸۰ دلار نیز در هم بشکند، اما کاهش بیشتر قیمت موجب آغاز موج قدرتمندی از خریدهای فیزیکی خواهد شد. در چند ماه گذشته، همزمان با تثبیت قیمت طلا، بسیاری از سرمایه گذاران منتظر بودند تا سیگنالی مبنی بر کاهش قیمت طلا دریافت کنند.
هرچند انتظار می رود قیمت ها در میانه سال اندکی تقویت شوند، اما هانسن گفت، انتظار جبران قابل توجه کاهش قیمت ها را ندارد. در مقابل، وی پیش بینی کرد که سال آینده دوره تثبیت و بازگشت به نوسانات باشد.
وی خاطرنشان کرد، بر خلاف سال های قبل، هیچ اجماع روشنی در مورد اینکه چه اتفاقی در مورد قیمت طلا در سال آینده خواهد افتاد وجود ندارد. تحلیلگران پیش بینی های مختلفی از قیمت طلا در سال جدید میلادی ارائه داده اند.
وی گفت، «این به روشنی نشان می دهد که ابهام زیادی در مورد اینکه ما به چه سمتی در حرکت هستیم وجود دارد.»
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو، این تحلیلگر بازار طلا پیش بینی کرد، با توجه به اینکه بازارها تلاش خواهند کرد خود را با تعدیل سیاست پولی فدرال رزرو وفق دهند، انتظار می رود در سه ماه ابتدایی سال شاهد بیشترین نوسانات قیمت باشیم. وی افزود، اما برای اینکه قیمت ها بالاتر برود و حرکتی با ثبات در بازار طلا و دیگر فلزات گرانبها شکل بگیرد، به یک عامل محرکه نیاز است. به اعتقاد هانسن این عامل ممکن است از بازارهای بورس نشات بگیرد. وی گفت، تصحیح شاخص ها در بازار بورس می تواند سرمایه ها را برای بازگشت به بازار فلزات گرانبها متقاعد سازد. هرگونه بازگشت نسبتا کم سرمایه به بازار فلزات گرانبها می تواند تاثیری دومینو وار داشته باشد و باعث شکل گیری موجی از پیش خریدها شود.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=24214
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

کاهش قیمت طلا ادامه دارد
کاهش قیمت طلا ادامه دارد
کاهش قیمت طلا ادامه دارد
کاهش قیمت طلا ادامه دارد
کاهش قیمت طلا ادامه دارد