یکی از اقدامات مهم بانک صادرات در سال ۱۴۰۲ طراحی و تولید محصولات جدید بر اساس نیاز واحدهای تولیدی و اقتصادی و فضای کسب و کار بوده است. چرا که توجه به حیطه کسب و کار و حمایت از مشاغل نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و رقم زدن نرخ قابل قبولی در شکوفایی، دارد.

در سالی که گذشت بانک صادرات ایران در راستای این رسالت مهم اقتصادی، محصولاتی از جمله جاری طلایی کسب و کار، سپاس سپهر، جاری طلایی ۲ و سنای ویژه کسب و کار از دیگر اقدامات این بخش برای افزایش جذب سپرده‌ و پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه در ارتقای تعامل با ذی‌نفعان و مشتریان همچون طرح حامی کسب و کار تیمچه را مد نظر قرار داده است.

همچنین این بانک علاوه بر طرح تداوم کسب و کار، طراحی و استقرار سامانه BSC برای عرضه بازاری نتایج تحقیق و توسعه در زمینه تکنولوژی برتر و تحقق بهره‌وری و ارتقای مدیریت را نیز مورد توجه قرار داد.

طرح «تیمچه» بانک صادرات برای حمایت از اشتغال

یکی از طرح‌های جدید بانک صادرات ایران با هدف تسهیل پرداخت تسهیلات کوتاه‌مدت برای حمایت از صاحبان مشاغل و کسب و کار طرح تیمچه است که طی آن اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با حداقل سه ماه سپرده‌گذاری در شعب بانک، به میزان ۲۵۰ درصد معدل موجودی خود تسهیلات ۳ ماهه دریافت کنند. علاوه براین متقاضیانی که تسهیلات دریافت کرده‌اند، بلافاصله با تسویه آن در سررسید و نگاهداشت موجودی، به فواصل سه ماهه متوالی تا ۵۵۰ درصد میانگین سپرده خود، این تسهیلات را تمدید کنند.

همچنین حداقل مبلغ سپرده‌گذاری در این طرح، یک میلیارد ریال بوده و حداقل تسهیلات دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و حداکثر تسهیلات ۳۰ میلیارد ریال در هر دوره تعیین و دامنه بازپرداخت این تسهیلات بین ۲ تا ۶ ماه به صورت یکجا در سررسید اعلام شده است.

علاوه براین متقاضیان در صورت حفظ موجودی در ماه ششم ضمن تسویه تسهیلات قبلی خود، می‌توانند به میزان ۳۵۰ درصد میانگین سپرده و در صورت ادامه سپرده‌گذاری و تسویه وام قبلی، در ماه‌های نهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۴۵۰ درصد و ۵۵۰ درصد میانگین موجودی حساب خود را در دوره‌های بازپرداخت سه ماهه، دریافت کنند.

طرح سنا ویژه کسب و کار

 طرح سنا که توسط بانک صادرات ایران ارائه می‌شود، سپرده‌ای کوتاه مدت است که بین ۲ تا ۱۰ ماه سپرده گذاری در آن انجام شده و سپس به میزان اعلام شده صاحبان مشاغل می‌توانند از این بانک تسهیلات بگیرند. مدل ویژه کسب و کار طرح سنا به این صورت است که اشخصاص حقیقی و حقوقی می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیارد ریال وام از این بانک دریافت کنند. همچنین نرخ تسهیلات ۱۵ تا ۲۳ درصد و دوره بازپرداخت وام ۱۸ تا ۶۰ ماهه است. بنا براین در مدلی که توسط بانک صادرات برای کسب و کارها یعنی اشخاص حقیقی و حقوقی در قالب طرح سنا ارائه می‌شود به این صورت است که با سپرده گذاری از ۲ تا ۱۰ ماه، می‌توانند تا حداکثر ۲۰۰ درصد میانگین معدل موجودی خود تسهیلات دریافت کنند.

طرح سپاس سپهر

 «سپاس سپهر» طرحی است که طی آن متقاضیان می‌توانند به میزان سه برابر معدل موجودی حساب تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان با نرخ کارمزد ۴ درصدی وام قرض‌‌الحسنه دریافت کنند. همچنین بر اساس این طرح امکان دریافت تسهیلات ارزان قیمت تا ۲۰۰ درصد معدل حساب و سقف یک میلیارد تومان و بازپرداخت ۱۲ ماه وجود دارد.

لازم به ذکر است که متقاضیان برای افتتاح حساب طرح سپاس، در قالب سپرده قرض‌الحسنه جاری، پس‌انداز یا سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت، می‌بایست ۱۰۰ هزارتومان به عنوان مبلغ اولیه در حساب افتتاح شده داشته باشند. حداقل میانگین معدل موجودی نیز جهت استفاده از این طرح ۱۰ میلیون تومان است.

از دیگر شرایط لازم برای دریافت وام قرض الحسنه این است که مشتری باید حداقل ۲ ماه مبلغ مورد نظر را به صورت سپرده‌گذاری نزد بانک صادرات ایران قرار دهد. اقساط بازپرداخت این وام نیز ۳۶ ماهه با کارمزد ۴ درصدو بدون سود است.

علاوه براین کسب امتیاز در این طرح به صورت روزشمار بوده و مشتری امکان واریز، برداشت و انجام امور روزانه مالی خود را از این حساب خواهند داشت بنابراین حساب طرح سپاس مشتری مسدود نخواهد بود.

طرح جاری طلایی

طرح جاری طلایی با هدف تأمین منابع مالی مورد نیاز مشتریان در بانک صادرات طراحی شده است که طی آن صاحبان کسب و کار می‌توانند متناسب با نیاز خود و براساس امتیازات کسب شده تا سقف ۳ میلیارد ریال تسهیلات با شرایط منعطف دریافت کنند. یکی از مزیت‌های این طرح نسبت به سپرده‌های سرمایه گذاری ماه شمار این است که نحوه محاسبه میانگین موجودی و کسب امتیاز دریافت تسهیلات  بصورت روزشمار بوده و مشتری امکان واریز و برداشت و انجام امور روزانه مالی خود را خواهد داشت.

   نرخ سود تسهیلات : ۲ تا ۱۸ درصد بوده و اقساط این تسهیلات ۱۲ تا ۳۶ ماه است. همچنین پرداخت تسهیلات بعد از سه ماه سپرده‌گذاربوده و حداکثر ضریب تسهیلات ۱۶۵% میانگین سپرده خواهد بود.

در پایان باید توجه داشت که یکی از عوامل موثر در رشد اقتصادی و اجتماعی در جوامع توجه و حمایت از کسب‌وکارها و اشتغالزایی است. در این میان، بانک‌ها در حوزه مسئولیت خود می‌توانند با حمایت از این بخش، منجر به رشد آنها و در نتیجه توسعه اقتصادی کشور شوند. امری که بانک صادرات ایران همواره بر آن اهتمام ورزیده است.

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=241455
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی/ خدمات بانک صادرات به صاحبان مشاغل در سالی که گذشت
اختصاصی/ خدمات بانک صادرات به صاحبان مشاغل در سالی که گذشت
اختصاصی/ خدمات بانک صادرات به صاحبان مشاغل در سالی که گذشت
اختصاصی/ خدمات بانک صادرات به صاحبان مشاغل در سالی که گذشت
اختصاصی/ خدمات بانک صادرات به صاحبان مشاغل در سالی که گذشت
اختصاصی/ خدمات بانک صادرات به صاحبان مشاغل در سالی که گذشت
اختصاصی/ خدمات بانک صادرات به صاحبان مشاغل در سالی که گذشت