بیمه ایران با پشتوانه فنی و مالی بسیار مناسب در تمامی رشته‌های بیمه دریایی اعم از طراحی و ساخت کشتی ها، بدنه و ماشین آلات شناورها، بیمه مسئولیت شناورها، نجات لاشه شناورها (کنوانسیون نایروبی) و … فعال است.

در دنیا سهم حمل و نقل دریایی در جابجایی محمولات در تجارت بین المللی حدوداً ۹۰ درصد کل این تجارت را تشکیل می دهد. در ایران نیز صنعت حمل و نقل دریایی یکی از عوامل موثر در توسعه تجارت کشور به شمار رفته و نقش آن در توسعه پایدار کشور، حیاتی و غیر قابل انکار است. صنعت حمل و نقل دریایی شامل فعالیت های طراحی و ساخت کشتی، مدیریت کشتی، استاندارد سازی و تمام موضوع‌های است.

مجید رحمتی مدیر کل بیمه های مسئولیت و حمل کالا در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی در بوشهر با اشاره به اینکه ایران کشوری است که دارای مرزهای آبی بسیار زیادی است، گفت: ایران از جنوب به آب های بین المللی راه داشته و بخش عمده صادرات کشور علی الخصوص در بخش نفت و انرژی از این طریق صورت می گیرد. همچنین در شمال کشور نیز با یکی از بزرگ ترین دریاچه های بسته دنیا یعنی دریای خزر مجاورت دارد که در آن تجارت کشتیرانی انجام می شود.

وی افزود: ایران با بیش از ۵۸۰۰ کیلومتر خطوط ساحلی در شمال و جنوب، مزیت هایی چون تسهیلات بندری و فراساحلی در منطقه های ویژه ی اقتصادی، مناطق آزاد تجاری و برخورداری از جایگاه راهبردی جغرافیایی در خاورمیانه داشته و دارای پتانسیل مناسبی در امر حمل و نقل و تجارت دریایی، صیادی، پژوهشی، گردشگری و خدماتی است.
رحمتی ضمن تشریح اهمیت نقش بیمه در کنار صنعت دریانوردی به عنوان بخشی جدانشدنی از این صنعت گفت: این حجم از تجارت، بدون وجود پوشش های بیمه ای مناسب عملاً اجرا شدنی نیست. بیمه ایران نیز به عنوان بزرگترین شرکت بیمه کشور همواره در بخش بیمه های دریایی اعم از کشتی های بزرگ و کوچک و همچنین حمل محمولات دریایی نقشی بی بدیل در صنعت بیمه کشور داشته که بارزترین آن حمایت و ارایه پوشش بیمه ای به نفتکش ها در زمان جنگ تحمیلی بود که بدین ترتیب از ایجاد خلل در تردد نفتکش‌ها که از منابع درآمدی کشور در آن مقطع حساس بودند، جلوگیری به عمل آورد.
هم اینک نیز بیمه ایران با پشتوانه فنی و مالی بسیار مناسب در تمامی زمینه های بیمه های دریایی اعم از طراحی و ساخت کشتی ها، بدنه و ماشین آلات شناورها، بیمه مسئولیت شناورها، نجات لاشه شناورها (کنوانسیون نایروبی) و … دارای فعالیت می باشد. با توجه به ظرفیت بالای نگهداری ریسک و رتبه یک توانگری مالی و پشتوانه غنی بیمه ایران، سایر شرکتهای بیمه نیز که نسبت به صدور بیمه های دریایی اقدام می نمایند در ریسکهای بزرگ، با بیمه ایران چه به صورت کنسرسیوم و چه به صورت اتکایی همکاری می نمایند. بدین ترتیب بیمه ایران همواره نقش حمایتگری خود را از صنعت دریانوردی چه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم ایفا می کند.
رحمتی در ادامه در خصوص عملکرد بیمه ایران در صنایع دریایی گفت: با تلاش همکاران بخش فنی در همه واحدهای اجرایی و همکاران نماینده، به ویژه همکاران استان های ساحلی، در ۹ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارای رشد ۱۰۰ درصدی در میزان جذب حق بیمه و رشد ۳۵ درصدی در تعداد بیمه نامه های صادره بوده ایم که این روند با مکانیزه شدن فرآیند صدور و خسارت بیمه های دریایی و تفویض اختیارات سیستمی، تسریع گردیده است. بنابراین همواره این آمادگی در بیمه ایران وجود دارد تا هم به عنوان یک شرکت بیمه بازرگانی و هم به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی و در راستای مسئولیت های اجتماعی خود، بهترین خدمات بیمه ای را به جامعه بیمه گذاران صنعت دریانوردی کشور ارایه کند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=237602
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نقش حمایتگر بیمه ایران از صنعت دریانوردی
نقش حمایتگر بیمه ایران از صنعت دریانوردی
نقش حمایتگر بیمه ایران از صنعت دریانوردی
نقش حمایتگر بیمه ایران از صنعت دریانوردی
نقش حمایتگر بیمه ایران از صنعت دریانوردی
نقش حمایتگر بیمه ایران از صنعت دریانوردی