کد خبر: 236384
چهارشنبه 22 آذر 1402 - 20:04
در همه ادیان و مکاتب خدمت به مردم یک ارزش محسوب می شود و در علم مدیریت جدید رضایت مشتری به عنوان نقطه آرمانی و هدف هر کسب و کار تعریف شده است.
به گزارش اخبارپول، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در کارگاه آموزشی کارشناسان فناوری بانک با بیان این مطلب گفت:در مباحث دینی تاکید زیادی بر خدمت به خلق شده که در مباحث نوین مدیریت و کسب و کار و بازاریابی به رضایت مشتری تعبیر شده است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد: بانکداری ایران در حال گذار از دوره نیمه سنتی و الکترونیک به دوره دیجیتال است.
وی بیان کرد: کارشناسان فناوری بیشترین بهره وری را دارند و کارایی و اثر بخشی این عده از همکاران بر کسی پوشیده نیست.
شیخ حسینی گفت: همکاران فناوری در استانها با کمترین نیروی انسانی بیشترین خروجی را برای سازمان دارند.
وی افزود به واسطه توان کارشناسی و فنی همکاران فنی نیاز است که تدابیر خاصی در حوزه مدیریت برای این عده دیده شود.
به گفته شیخ حسینی،«انگیزه» نقطه کانونی در ارتقای فردی و سازمانی و فراتر از مسائل مادی محسوب می شود. انگیزه؛شامل ایجاد جذابیت در شغل ،رفتار انسانی مدیران نسبت به زیردستان، تفویض اختیار، مشاهده نتایج فعالیت های فردی و سازمانی، و رضایت از جایگاه شغلی، و توجه به فرهنگ سازمانی است.
وی بیان کرد:نوع بینش و نگاهی که به زندگی و دنیا داریم می تواند به زندگی شخصی و حرفه ای ما معنا ببخشد.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: شادی و لذت دو مفهومی هستند که در دنیای جدید بسیار استفاده می شود و بیشتر بر بعد جسمی که همان لذت است تاکید می شود،اما ما به عنوان انسان مسلمان ایرانی شادی را در زندگی اخلاقی دنبال می کنیم.مراد از اخلاق نیز همان اصل طلایی است که «هر آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران نیز مپسند و هر آنچه برای خود می پسندی برای دیگران نیز بپسند.»
این مقام ارشد بانکی اعلام کرد:خدمت به مردم به عنوان هدف نهایی بانک توسعه تعاون به بهترین شکل در واحد فناوری می تواند اجرایی شود چرا که می توان رضایت مشتری را با ارائه خدمات با کیفیت و با سرعت عملیاتی کرد.
وی گفت:برای اثر بخشی بیشتر نیاز است که همکاران فناوری خود را به مباحث مالی و بانکی کسب و کار نیز مجهز کنند.
شیخ حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به سند چشم انداز بانک توسعه تعاون اشاره کرد و گفت:اهدافی که دراین سند آمده با استناد به نظر خبرگان تعاون و اقتصاد «هوشمندانه» تعیین شده است و ما باور داریم که در سال ۱۴۰۴ باید بانک اول در ارائه خدمات دیجیتال به تعاونی ها و بنگاه های کوچک و متوسط باشیم.
وی تصریح کرد: تحول گرایی و توجه به تغییرات درونی بانک متناسب با تغییرات محیطی و رشد تکنولوژی باعث می شود که در صحنه رقابت حذف نشویم.
همفکری همکاران فناوری
شهرام بخشا،معاون مدیرعامل در امورمعاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه گفت: با توجه به تغییرات انجام شده در حوزه زیرساخت های فناوری نیاز است که نشست های حضوری برای دستیابی به یک افق مشترک برگزار شود.
وی افزود:همکاران واحد فناوری نقش مهمی در عملیاتی شدن سامانه تی تی پلاس دارند و در روزهای آینده سفته و برات الکترونیک در سطح شعب بانک توسعه تعاون عملیاتی می شود.
جایگاه مهم واحد فناوری
کریم میرزاخانی،معاون مدیرعامل در امور استان ها و بازاریابی نیز در این نشست اعلام کرد: کارشناسان فناوری بانک با توجه به جایگاه و نقشی که دارند باید برنامه خود را برای تداوم کسب و کار مشخص کنند.
وی با بیان اینکه توانایی راهبردی و تاکتیکی سازمان برای برنامه ریزی و ارائه واکنش مناسب به موانع و حوادث می تواند به تداوم کسب و کار کمک کند گفت :مدیریت تداوم کسب و کار مکمل مدیریت ریسک است.
وی مولفه های برنامه تداوم کسب و کار را انعطاف پذیری،بازیابی و احتیاط معرفی کرد و گفت:همکاران واحد فناوری به عنوان مکمل مدیران شعب استان ها می توانند نقش موثر و مهمی داشته باشند.
میرزاخانی بیان کرد:در دوره مدیریت جدید در بانک توسعه تعاون موضوعات راهبردی و اساسی همچون سند تحول راهبردی،طرح پرورش مدیران آینده و تکریم همکاران در اولویت ها قرار گرفته اند.
وی اعلام کرد: سه هدف راهبردی توسعه زیست بوم فناوری،کارآمدی و نوآوری در ارائه خدمات و محصولات به عنوان ضرورت مطرح شده اند.
صیاد رحمان پور،مدیر امور استان ها و شعب نیز در این نشست اعلام کرد:به مدیران استان ها تاکید شده است که در جلسات،همکاران حوزه فناوری حضور داشته باشند.
وی افزود: در بازاریابی شعب نیز همکاران واحد فناوری برای تشریح خدمات دیجیتال و فناورانه بانک باید حضور پیدا کنند.