کد خبر: 231455
چهارشنبه 12 مهر 1402 - 14:43
در روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲ چهارمین همایش تخصصی مسئولین روابط عمومی شرکت سهامی بیمه ایران با محوریت روابط عمومی مدرن و فضای مجازی برگزار شد.
به گزارش اخبارپول، در روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲ چهارمین همایش تخصصی مسئولین روابط عمومی شرکت سهامی بیمه ایران با حضور مهدی محمدی رئیس مرکز روابط عمومی و امور بینالملل وزارت امور اقتصادی و دارایی ،عبدالصمد خدامی معاون حقوقی و هماهنگی امور استانها شعب و نمایندگی ها ، مصطفی رئوفی مدیر کل روابط عمومی و امور بینالملل بیمه مرکزی ، مهدی مونسان مدیر کل دفتر کل مدیر عامل و هیات مدیره ، داود سیاح مدیر کل روابط و امور بینالملل بیمه ایران ، همکاران روابط عمومی و مسئولین روابط عمومی استان ها در محل همایشهای ایران زمین با محوریت روابط عمومی مدرن و فضای مجازی برگزار گردید.
مهدی محمدی مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تغییرات بنیادین در حوزه های ارتباطی و لزوم ارائه راه حل های متفاوت از قبل در حل مسائل سازمانی
خواستار استمرار آموزش های تخصصی در روابط عمومی شد و حوزه روابط عمومی را حوزه پویا و غیر ایستا عنوان کرد و گفت : اقدامات بیمه ایران خصوصا حوزه روابط عمومی شایسته قدردانی است و استفاده از قابلیت و توانمندی های درون سازمانی و تهیه گزارش های تصویری تاریخ شفاهی بیمه ایران یکی از افتخارات روابط عمومی است و نشان دهنده پویایی و تخصص مدیران و کارکنان این مجموعه است.
خدامی نیز از دیگر سخنرانان این همایش، با اشاره به خدمات و اقدامات جهادی مسیولین روابط عمومی، به نقش و جایگاه ویژه روابط عمومی در پیشبرد اهداف شرکت پرداخت و گفت: شفاف سازی و اطلاع رسانی از خصوصیات بارز روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی مردم ،مشتریان و شرکت است.
وی افزود: با توجه به مسیولیتهای بازرگانی و اجتماعی بیمه ایران، اهمیت روابط عمومی در بیمه ایران بیشتر از سازمان های دیگر است و همکاران ما در روابط عمومی باید قابلیت های متعددی در توسعه کسب و کار بیمه ای ، اثر بخشی و کارایی فروش و خدمات پس از فروش داشته باشند.
معاون حقوقی و هماهنگی امور استانها شعب و نمایندگیها به نقش ارزنده سرمایه انسانی در شرکت پرداخت و خاطر نشان کرد: نوآوری ، مشارکت کارکنان در مدیریت شرکت ، موضوعات انگیزشی و رفاهی، شایسته گزینی در انتصابات از اقداماتی بود که انجام شده و در برنامههای آتی در نظر داریم جشنواره روز مشتری و جشنواره ستارگان فروش برای نمایندگی ها را برگزار کنیم.
همه این اقدامات اتفاقات بسیار خوبی هست که برخی از آنها برای اولین بار در شرکت انجا شده و تبیین این اقدامات برای مردم و بیمه گزاران از طریق روابط عمومی می تواند ضمن آگاه بخشی ، تاثیر گذاری این اقدامات را افزایش دهد.
وی در پایان سخنان خود کتابهای ارتباط شناسی محسنی راد، ارتباطات سازمانی کاترین میلر، ارتباطات انسانی دکتر فرهنگی، واژه نامه ارتباطات یونس شکرخواه و کتاب وسایل ارتباط جمعی را برای مطالعه مسیولین روابط عمومی مفید و سود مند دانست.
مصطفی رئوفی مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این همایش به موضوع روابط عمومی سنتی و مدرن پرداخت و تاکید کرد: روابط عمومی باید با استفاده از ابزارهای مدرن هوش مصنوعی و روز دنیا و با گسترش فعالیت های خود در فضای مجازی ارتباط بیشتری با مردم که ذی نفعان اصلی ما هستند برقرار کند.
وی افزود: شعار بیمه ایران خدمت بی منت به مردم است و انتخاب این شعار از سوی مدیران این شرکت نشاندهنده همراهی مدیران و کارکنان این شرکت با سیاستهای دولت مردمی سیزدهم برای خدمت رسانی به مردم کشورمان است.
همچنین در ابتدای این همایش تخصصی داود سیاح مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل ضمن خوش آمدگویی به نکات مهمی در مورد خصوصیات فضای مجازی ارائه کرد و گفت: برگزاری این نشست ها موجب افزایش همکاری ها و تقویت جایگاه مسئولین روابط عمومی استان ها می شود.
وی همچنین با اشاره به اقدامات و خدمات بی منت کارکنان بیمه ایران در پرداخت خسارات ذی نفعان و اقتصاد و سرمایه گذاری در کشور، خواستار انعکاس این خدمات در رسانهها شد و افزود: اقدامات بسیار خوبی با راهاندازی خانه فرهنگ و ضبط و پخش خاطرت و تاریخ شفاهی بیمه ایران شده و امیدوارم با ارسال اخبار و رویدادهای خبری هر استان و زیر مجوعه های آن از طریق مسئولین روابط عمومی استان ها به اداره کل روابط عمومی، پوشش خبری بهتری از دستاوردها و فعالیت ها ی شرکت داشته باشیم.