مدیرعامل بیمه کوثر گفت: شاخص توسعه یافتگی و امنیت اجتماعی هر کشور به میزان درصد فروش بیمه‎های زندگی آن کشور بستگی دارد که از این منظر رتبه ۷۲ دنیا را داریم و این رقم در کشوری همچون ژاپن ۵۰ درصد است.

به گزارش پول پرس به نقل از ایسنا، عبدالرسول عطایی اظهار کرد: اگر در بازار و صنعت هر کسی وضیعت خود را نسبت به گذشته مقایسه نکند چیزی جز ورشکستگی عایدش نمی‎شود. بیمه به عنوان صنعت، علم و فرصت امری بسیار مهم است چراکه انسانها هر روز شاهد خطرات و ریسک‎هایی هستند که باید روی‎ آنها برنامه‎ریزی داشته باشند و بیمه یکی از فاکتورهایی است که می‎تواند به زندگی ما آرامش دهد.

وی با تاکید بر اینکه آرامش و امنیت بنگاه‎های اقتصادی و ایجاد عدالت اجتماعی در گرو بیمه ‎است، افزود: رشد بیمه معضلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را کاهش می‎دهد و نیاز است به‎ آن به عنوان بحثی بسیار مهم، حیاتی و حساس نگاه ویژه داشته باشیم که این امر در کشور خیلی خوب دیده نشده است.

عطایی ادامه داد: بیمه‌های درمانی، اتومبیل و ثالث در کشور رونق خوبی داشتند که البته بخش عمده این توفیق در سایه اجبار بوده که بر افراد تحمیل شده است، بیمه در هرمسیری ازجمله امدادی، حمایتی و اقتصادی می تواند در رشد و توسعه جامعه موثر باشد.

وی گفت: ۸۰ سال بیمه در کشور فعالیت دارد اما از رشد و بالندگی برخوردار نیست و ضریب نفوذ بیمه در کشور ۱.۷ درصد بوده و در این زمینه رتبه ۶۲ جهان را داریم در حالی‎که متوسط جهانی ضریب نفوذ بیمه هفت درصد است.

وی با اشاره به اینکه در ژاپن و کره ضریب نفوذ بیمه ۱۲ درصداست، اظهار کرد: برای رسیدن کشورمان به متوسط جهانی ضریب نفوذ بیمه باید کارکرد و فروش و خدمات بیمه‌ای را افزایش دهیم پیش‌بینی شده در چشم انداز ۱۴۰۴ ایران به عنوان برترین و بهترین کشور از لحاظ توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باشد که برای رسیدن به این مهم یکی از زیرساخت‌های موثر بیمه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه‌ای متوسط فروش شرکت‎های کشور هشت درصد از سهم ۱۰۰درصد است، تصریح کرد: شاخص توسعه یافتگی و امنیت اجتماعی هرکشور به میزان درصد فروش بیمه‌های زندگی آن کشور بستگی دارد که از این منظر رتبه ۷۲ دنیا را داریم و این رقم در کشوری همچون ژاپن ۵۰ درصد است.

عطایی با بیان اینکه سرانه فروش بیمه‎ها در برخی کشورها بیش از ۷۰ دلار است، اضافه کرد: این رقم در ایران زیر هفت دلار است. درحال حاضر ۲۸ بیمه در کشورداریم نسبت ضریب نفوذ بیمه در کشور ۱.۷ درصد است. از نظر شاخص‎های اقتصادی ایران رتبه ۲۰ دنیا و از نظر شاخص‎های بیمه‎ای رتبه ۴۲ را داریم.

وی گفت: بنا به دلایلی همچون ضعیف بودن فرهنگ بیمه در بین جامعه، خلاصه شدن آن در بیمه درمانی و خودرو و شخص ثالث، عدم جلب اعتماد متقاضی از سوی شرکت‎های بیمه‎ای، کمبود نیروی انسانی، نبود آموزش و مهارت لازم در این صنعت و برخی قوانین دست و پا گیر صنعت بیمه در کشور رشد نکرده است.

عطایی اضافه کرد: اعتمادسازی در صنعت بیمه یک اصل است و بیمه کوثر یک سابقه ۱۰ تا ۱۲ ساله دربین سازمان نیروهای مسلح دارد و به عنوان خود بیمه‌گری فعالیت داشته است. ضریب نفوذ بیمه‎های زندگی «عمروحوادث» دربین نیروهای مسلح ۱۰۰ درصد است. شرکت بیمه کوثر نیز با سهام‎داری پرسنل نیروهای مسلح در کشور راه اندازی شده و به عنوان بیست و دومین بیمه کشور بود که درسال ۹۰ فعالیت خود را آغاز و از رتبه ۲۲ با فعالیت ۳۰۰ نمایندگی و ۳۱ شعبه در کشور به رتبه ۱۶ رسید.

عطایی با بیان اینکه تعاملاتی بابسیج داریم و می خواهیم اعتماد سازی را به واسطه تسهیل در پرداخت که نگاه ویژه ای داریم را تقویت کنیم، اضافه کرد: سال گذشته در زلزله آذربایجان به ۳۰۰۰ منازل بیمه شده شش میلیارد تومان خسارت پرداخت کردیم و امسال نیز ۲۰۰ پرونده برای منازل زلزله زده برازجان بوشهر تشکیل که رقمی معادل سه میلیارد تومان و برای زلزله سرپل ذهاب کرمانشاه نیز ۴۰۰ پرونده برای پرداخت خسارت منازل تشکیل شده است.

مدیرعامل شرکت بیمه کوثرکشور با بیان اینکه لرستان ازنظر ضریب نفوذبیمه ای در بین ۳۱ استان کشور رتبه ۲۲ را دارد افزود: سهم لرستان ازنظر حق بیمه کشور ۱.۵ درصد و سهم تهران نیزدراین باره ۵.۸ درصد است و این برای استانی مانند لرستان رتبه بدی نیست.

وی گفت: سهم لرستان در بازار بیمه کشور رتبه ۲۱ است و این در حالیست که همه شرکت‌های بیمه ای دراین استان فعال نیستند و بیشترین سهم دراین باره مربوط به بیمه ایران است.

انتهای پیام

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=22577
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ضریب نفوذ بیمه در کشور ۱.۷ درصد است
ضریب نفوذ بیمه در کشور ۱.۷ درصد است
ضریب نفوذ بیمه در کشور ۱.۷ درصد است
ضریب نفوذ بیمه در کشور ۱.۷ درصد است
ضریب نفوذ بیمه در کشور ۱.۷ درصد است