با وجود کاهش سهم بیمه نامه های شخص ثالث در پرتفوی شرکت بیمه ایران، فروش بیمه، بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اخبارپول، حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران در یکشنبه های تحول و نوآوری و رونمایی از سامانه مغایرت گیری اطلاعات ارسالی به بیمه مرکزی، ضمن قدردانی ویژه از اقدامات صورت گرفته برای طرح های نوآوری در حوزه های بیمه گری و فناوری، با اشاره به آغاز پرداخت برخط خسارت های درمان از طریق سامانه درمان پلاس و تأکید بر ضرورت کاهش سهم پرتفوی بیمه نامه های شخص ثالث اتومبیل در بیمه ایران، گفت: علی رغم کاهش سهم بیمه نامه های شخص ثالث در پرتفوی شرکت ، فروش بیمه، بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بدون تردید بهسازی، توانمندسازی، سامان بخشی و حفظ اقتدار و جایگاه شرکت یک فرایند هوشمندانه و آگاهانه است.

کارکنان و نمایندگان پرتلاش و صدیق بیمه ایران در بهار امسال با اهتمامی شایسته تقدیر در عرصه ارائه خدمات بی منت و هم در عرصه فروش، نتایج عملکردی بسیار مطلوبی داشته اند و این توفیق نتیجه تلاش صبورانه و تغییراتی برای بهبود رویه‌ها و هم افزایی و همدلی همه سطوح شرکت سهامی بیمه ایران بوده وصورت های مالی ، نشان دهنده حرکت شرکت در مسیر شفافیت است.

شریفی در این جلسه که با حضور سید ناصر مبرقعی، سید علیرضا سادات میر، اسماعیل مهدوی نیا و علیرضا مقدسی اعضای هیات مدیره، سلامی سرپرست معاونت برنامه ریزی و نوآوری و جمعی از کارشناسان برگزار گردید، این توفیقات را نتیجه تلاش صبورانه و تغییرات صورت گرفته برای بهبود رویه‌ها و هم افزایی و همدلی همه سطوح شرکت دانست و اظهار داشت: بخشی از توفیقات شرکت در حوزه فناوری اطلاعات به واقع در گذشته نچندان دور، تبدیل به سدهایی شده بودند که عملکرد همه اجزا، ارکان و سرمایه های انسانی شرکت و همراهی‌های مشفقانه منتهی به تحقق شعار ما می‌توانیم شد.

وی تصریح کرد: یکشنبه های نوآوری و تحول بیمه ایران برای معرفی طرح های نوین در عرصه های بیمه گری و فناوری دیجیتال، حامل پیام بسیار مهم ” ما می توانیم ” برای بیمه ایران، صنعت بیمه و شرکت های دولتی است و در این زمینه بیمه ایران الگوی بسیار مناسبی برای صنعت بیمه و شرکتهای دولتی محسوب می شود. برای رسیدن به اهداف و سودآوری شرکت توام با توسعه خدمات، تعامل ، همفکری و هم اندیشی مزین به اخلاق‌مداری همه کارکنان و نمایندگان صدیق، تعیین کننده بوده و از این به بعد نیز مورد توجه خواهد بود.

شریفی خواستار استفاده همکاران از طرح های نوآورانه شرکت شد و افزود: نتیجه نهایی ما می توانیم، رونمایی از طرح ها و برنامه های مختلف در طول یک سال گذشته بود و این اقدامات نشان می دهد مسیر درستی را انتخاب کرده ایم و در این راستا بیمه ایران باید گام های بلند تر برداشته و از تفکرات جدید و تجربه شرکت های دانش بنیان نیز استفاده نموده و نسبت به بروز رسانی اطلاعات این سامانه و کوتاه کردن زمان گزارش گیری و ارسال آن به مدیران ارشد تلاش نماید تا مغایرت را به حداقل کاهش داده و در نهایت به صفر برساند.

سید محمد ناصر مبرقعی عضو هیات مدیره بیمه ایران در این جلسه، رویکرد و سیاست اصلی بیمه ایران را شفاف سازی اطلاعات و اشتراک گذاری آن با مشتریان برای ارتقای کیفی خدمات عنوان کرد و با اشاره به توجه ویژه مشتریان و بیمه گزاران به اصل شفافیت عملکرد، بیان داشت: در دنیای جدید مخاطبین برای انتخاب بیمه گر ، فقط به بزرگی، املاک و داریی های شرکت ها توجه ندارند و ملاک انتخاب بیمه گرشفافیت عملکرد شرکت ها است و راه اندازی سامانه رفع مغایرت ها، اقدام ارزنده ای برای شناسایی و ارسال به موقع اطلاعات و در نتیجه شفاف سازی و جلب اعتماد مشتریان و ذینفعان شده و اشتراک گذاری این موضوع با مخاطبین شرکت از طریق باشگاه مشتریان و یا سایر راه های ارتباطی ، منجر به افزایش اعتماد مردم و توسعه بازاریابی در بیمه ایران خواهد شد.

اسماعیل مهدوی نیا عضو هیات مدیره بیمه ایران، رفع مغایرت های آماری را موضوع پرتنش و وقت گیری دانست و خواستار رفع هرچه سریع تر مغایرت های داخلی و یکپارچگی و پیوستگی سامانه های مختلف شرکت با یگدیگر شد و گفت: حرکت در مسیر توسعه و تکامل این سامانه باید به صورت مستمر در حوزه های مختلف مالی و بیمه گری ادامه داشته باشد و ما تا پایان سال جاری باید شاهد تکامل و پیشرفت کامل این سامانه باشیم.

علیرضا مقدسی عضو هیات مدیره بیمه ایران، با اشاره به اهمیت اطلاعات در روند تصمیم گیری و اموراجرایی، چالش اساسی شرکت های بیمه رامغایرت های آماری داخلی و رفع این مغایرت ها در کوتاه ترین زمان ممکن عنوان کرد و گفت: این سامانه به منزله چراغی برای ثبت، رصد و صیانت از اطلاعات مالی، فنی و بیمه گری می تواند با رفع مغایرت ها و تسریع در ارسال به موقع اطلاعات، موجب افزایش اعتبار و صداقت اطلاعات ارسالی شده و بیمه ایران را اصیل تر و چارچوب ها را قوی ترکند.

وی خواستار طراحی میز امداد برای شناسایی، رصد، بررسی و رفع مغایرت های اطلاعات ارسالی از استان ها و شعب استانی شد و تاکید کرد: این سامانه باید مجهز به سیستم ارسال آلارم برای مدیران و کاربران جهت تشخیص و شناسایی مغایرت ها شود.

رفع مغایرت های داخلی با رصد، تایید، پذیرش، اصلاح و رفع خطاها، موجب کامل تر شدن این اطلاعات، برای تبادل با سامانه سنهاب بیمه مرکزی می شود و سیر تکاملی این اقدام شایسته، تا رسیدن به نقطه اوج ادامه خواهد داشت.

گفتنی است سامانه مغایرت گیری اطلاعات ارسالی شرکت بیمه ایران و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سامانه ای برای نظارت بر ارسال اطلاعات بیمه گری به سنهاب ، دریافت صورت حساب های اتکایی بیمه مرکزی، ثبت و صدور اسناد اتکایی در سامانه راهکاران است و با کنترل و نظارت سیستمی بر ارسال اطلاعات ارسالی به بیمه مرکزی به واسطه کد یکتا و دریافت اطلاعات صورت حساب های تایید شده بیمه مرکزی و مقایسه اطلاعات تجمیعی شرکت و صورت حساب های اتکایی دریافتی از بیمه مرکزی و نمایش مغایرت ها به صورت کلی و جزیی می تواند این مغایرت ها را در پایان هر ماه استخراج نماید.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=223970
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

صورت‌های مالی، نشان‌دهنده حرکت بیمه ایران در مسیر شفافیت است
صورت‌های مالی، نشان‌دهنده حرکت بیمه ایران در مسیر شفافیت است
صورت‌های مالی، نشان‌دهنده حرکت بیمه ایران در مسیر شفافیت است
صورت‌های مالی، نشان‌دهنده حرکت بیمه ایران در مسیر شفافیت است
صورت‌های مالی، نشان‌دهنده حرکت بیمه ایران در مسیر شفافیت است
صورت‌های مالی، نشان‌دهنده حرکت بیمه ایران در مسیر شفافیت است