رئیس فراکسیون زنان مجلس از اجرایی شدن بیمه زنان خانه دار تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: مرحله نخست بیمه زنان خانه دار تا پایان امسال اجرایی و اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی آن با قول وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین می شود.

به گزارش پول پرس، فاطمه رهبر در گفتگو با مهر با بیان این مطلب گفت: بنا به تاکید مقام معظم رهبری خانه داری شغل است و باید زنان خانه دار نیز مشمول بیمه شوند. در بودجه ۹۲ موضوع بیمه زنان خانه دار با اولویت زنان سرپرست خانوار، زنان روستایی و عشایر بررسی و در نهایت به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه در فاز نخست قرار بود ۲۰۰ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار، روستایی وعشایر بیمه شوند، تصریح کرد: فاز نخست اجرایی شدن بیمه زنان خانه دار با توجه به کمبود بودجه امسال و جابه جایی دولت ها تاکنون امکانپذیر نشده است. اما در جلسه ای که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته ایم، قول مساعد برای اجرایی شدن فاز نخست این طرح را داده اند و تاکنون ۳۰ درصد اعتبار ۱۰۰ میلیاردتومانی نیز تامین شده است، البته وزیر قول داده اند که مابقی اعتبار را تا پایان سال اختصاص دهند.

رهبر با بیان اینکه درخواست ما از دولت این است که موضوع بیمه زنان خانه دار را در بودجه ۹۳ نیز پیش بینی کنند، درباره اینکه آیا معاونت زنان نیز پیگیر اجرایی شدن این طرح است، گفت: در دیدار با مولاوردی معاون زنان ریاست جمهوری این موضوع مطرح شد و دولت نیز هم نظر با مجلس است و آنها نیز پیگیر این موضوع هستند و امیدواریم که تا پایان برنامه پنجم توسعه بتوانیم همه زنان خانه دار را بیمه کنیم.

به گفته رئیس فراکسیون زنان مجلس، بیمه زنان خانه دار شامل تمام خانم هایی می شود که از هیج کجا مستمری دریافت نمی کنند و بیمه نیستند، چه خانم سرپرست خانواده باشد و یا خانمی که بدسرپرست است. اما در مرحله اول به دلیل کمبود اعتبار اولویت به زنان سرپرست خانوار، روستایی و عشایر داده شده است.

رهبر تاکید کرد: در مجموع وظیفه نظام وحاکمیت است که برای حمایت از این زنان بیمه را اجرایی کنند، زنانی که به امر خانه داری مشغولند و بخشی از عمر خود را با عشق، ایثار،گذشت و فداکاری به تربیت فرزندان به امر خانه داری می پردازند.

وی درباره هزینه ای که زنان باید برای بیمه خود پرداخت کنند، توضیح داد: سازمان تامین اجتماعی طی آیین نامه ای این مبلغ را به اطلاع عموم می رساند که واجدین شرایط بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند. پیش فرض ما براین است که زنان خانه دار درآمدی ندارند و باید حداقل مبلغ پرداختی را داشته باشند و دولت باید مابقی آن را تامین کند.

انتهای پیام

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=22046
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

جزئیات اجرای مرحله نخست بیمه زنان خانه دار
جزئیات اجرای مرحله نخست بیمه زنان خانه دار
جزئیات اجرای مرحله نخست بیمه زنان خانه دار
جزئیات اجرای مرحله نخست بیمه زنان خانه دار
جزئیات اجرای مرحله نخست بیمه زنان خانه دار