ایرانسل با ارسال یک میلیارد و ۵۳۳ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۳۶۹ پیام کوتاه ظرف ۴۸ ساعت نزدیک به سال تحویل، بیش از ۲۴ میلیارد تومان سود کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، مشترکان ایرانسل در نوروز ۹۲، در بازه زمانی یک ساعته و از ساعت ۱۴ تا ۱۵ روز چهارشنبه (۳۰ اسفند ماه) مجموعا ۷۷ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۴۷۰ پیامک تبریک ارسال کردند.
ایرانسل آماری هم از بازه زمانی ۴۸ ساعته ارائه داده که بر مبنای آن از ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه (۲۹ اسفند ماه) لغایت ۲۰ روز پنجشنبه (اول فروردین ماه) مجموعا یک میلیارد و ۵۳۳ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۳۶۹ پیامک در شبکه این اپراتور تبادل شده است.
اگر سری به تعرفه‌های پیامکی این اپراتور بزنیم متوجه می‌شویم که برای سیم‌کارت‌های اعتباری داخل و خارج شبکه و سیم‌کارت‌های دائمی داخل و خارج شبکه، نرخ تفکیکی هزینه هر پیام کوتاه بر اساس حروف متن ارسال شده برای حروف فارسی ۱۰ تومان و برای حروف لاتین ۱۶ تومان محاسبه می‌شود.
با این حساب در بازه زمانی ۴۸ ساعته از ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه تا ساعت ۲۰ روز پنجشنبه اگر مبنای تمامی پیامک‌های ارسال شده در این شبکه را فارسی بگیریم، سودی در حدود ۱۵ میلیارد و ۳۳۱ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۹۰ تومان و اگر مبنا را برای کلیه پیامک‌ها انگلیسی در نظر بگیریم درآمد ۲۴ میلیارد و ۵۳۱ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۹۰۴ تومانی برای این اپراتور حاصل شده است.
اگر میانگین این دو رقم را هم حساب کنیم به عدد ۱۹ میلیارد و ۹۳۱ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۷۹۷ تومانی می‌رسیم که در واقع گویای نیمی از پیامک‌ها به صورت فارسی و نیمی به صورت لاتین است.
به گزارش تسنیم، برای به دست آوردن سود ایرانسل از محل پیام کوتاه در بازه زمانی یک ساعته و هم‌زمان با سال تحویل (ساعت ۱۴ تا ۱۵ روز چهارشنبه) با فرض اینکه تمامی پیامک‌های ارسالی فارسی بوده باشند به رقم ۷۷۹ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان می‌رسیم که همین رقم با فرض پیامک‌های ارسالی به شکل لاتین در حد یک میلیارد و ۲۴۶ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۵۲۰ تومان می‌شود.
به فرض اگر نیمی از پیامک‌ها در این بازه زمانی فارسی و نیمی دیگر انگلیسی بوده باشد، سود این اپراتور به طور میانگین از دو رقم به دست آمده، ۶۶۲ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۹۹۵ تومان می‌شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=2189
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سود ۲۴میلیاردتومانی ایرانسل در ۴۸ ساعت
سود ۲۴میلیاردتومانی ایرانسل در ۴۸ ساعت
سود ۲۴میلیاردتومانی ایرانسل در ۴۸ ساعت
سود ۲۴میلیاردتومانی ایرانسل در ۴۸ ساعت
سود ۲۴میلیاردتومانی ایرانسل در ۴۸ ساعت