سخنگوی قوه قضائیه در مورد پرونده بیمه ایران و (م.ر ) یکی از مقامات ارشد دولت نهم گفت: وی قرار بوده امروز برای ادامه تحقیقات به دادسرا بیاید اگر آمده باشد مراحل نهایی دادگستری در حال انجام است اما پرونده هنوز به دادگاه نرفته است.

به گزارش پول پرس به نقل از مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در مورد حراج اموال مه آفرید خسروی گفت: قرار بود بر اساس قانون تمامی اموال مه آفرید شناسایی شود که وقت زیادی را از قوه قضائیه گرفت و بعد از شناسایی باید اموال حراج می شد تا رد مال انجام شود. دو نوبت قرار شد خود محکوم علیه وارد شده و اموال را با نظارت دستگاه قضا بفروشد ولی تا پایان مهر ماه این کار انجام نشد و به ناچار طبق قانون دادستان وارد شد و با انجام کار کارشناسی و تعیین قیمت پایه ۳۹ مورد از اموال غیرمنقول بعد از چاپ آگهی به مزایده گذاشته و فروخته شد که پیچیدگی شناسایی این اموال و قیمت گذاری ها در کنار نوسانات بازار بسیار وقتگیر بود.

سخنگوی دستگاه قضا در مورد اظهارات قاضی سراج مبنی بر این که دادگاه خاوری بدون حضور متهم برگزار می شود گفت: من از همین جا از آقای سراج می خواهم تا الباقی پرونده فساد را زودتر تمام کند. درمورد پرونده خاوری قانون روشن است که فردی که خارج از کشور است می تواند وکیل بگیرد که از اظهارات آقای سراج این طور برداشت کردم که از قبل وکیل داشته است.

محسنی اژه ای در مورد پرونده بیمه ایران و (م.ر ) یکی از مقامات ارشد دولت نهم گفت: وی قرار بوده امروز برای ادامه تحقیقات به دادسرا بیاید اگر آمده باشد مراحل نهایی دادگستری در حال انجام است اما پرونده هنوز به دادگاه نرفته است. وقت ۱۸ آذر که تعیین شده برای کسانی است که پرونده آنها نقض شده و از دیوان عالی کشور برگشته است.

مهمترین سوال خبرنگاران پرونده محمود احمدی نژاد بود که دادستان کل کشور گفت: برخی رسانه ها گفته اند چرا به این پرونده سریع رسیدگی می کنید که باید بگویم سریع نبوده است چرا که برخی از شکایت ها که از سوی مجلس می آید بیش از دو سال طول می کشد. به عنوان نمونه در شکایت هایی که از وی شده است تاریخ سال ۸۸، ۸۹ ، ۹۰ و حتی ۹۱ هم بوده است.

محسنی اژه ای همچنین در این نشست درمورد اشکالات قانونی در برخی از مزایده ها و مناقصات گفت: افراد می‌توانند به دادگستریها شکایت کنند چرا که دادگستریها مرجع تظلمات عام هستند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=21674
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

م.ر در دادسرا
م.ر در دادسرا
م.ر در دادسرا
م.ر در دادسرا
م.ر در دادسرا