رئیس منطقه‌ای بانک انگلیسی «استاندارد چارتر» اعلام کرد از آنجا ‌که مصر به عنوان بزرگترین اقتصاد خاورمیانه شناخته شده‌ است، در صدد هستند برای سرمایه‌گذاری در این کشور یک بانک خریداری کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس منطقه‌ای بانک انگلیسی «استاندارد چارتر» اعلام کرد که این بانک به دنبال خریداری یک بانک در مصر است تا در یکی از بزرگترین اقتصادهای خاورمیانه، سرمایه‌گذاری کند.
بر اساس این گزارش، بسیاری از بانک‌های اروپایی در جریان بحران مالی جهان، تحت فشار قرار گرفتند تا از هزینه‌های خود بکاهند و سرمایه خود را تقویت کنند اما «کریستوس پاپادوپولوس» رئیس منطقه‌ای بانک «استاندارد چارتر» اعلام کرد که چنین فشارهایی مانع از رشد این بانک در خاورمیانه نمی‌شود.
مدیراجرایی بانک استاندارد چارتر در خاورمیانه، آفریقای شمالی و پاکستان هفته گذشته به رویترز اعلام کرد: خاورمیانه با توجه موقعیتی که به عنوان یک راهروی تجاری بین آسیا و آفریقا دارد نه تنها کانون منطقه‌ای برای ما است بلکه کانون جهانی است.
وی در خصوص مصر اینچنین گفت: ذخایر خارجی در سطح بحرانی قرار دارند. ارز در حال از دست دادن ارزش خود است و تعجب نمی‌کنم اگر بیش از این ارزش خود را از دست بدهد اما بانک استاندارد چارتر معتقد است که مصر به سمت یک سیستم سیاسی و اقتصادی باثبات‌تر تغییر کرده است و سرمایه‌گذاری در این کشور چشم‌انداز طولانی‌مدت بسیار خوبی دارد.
پاپادوپولوس ادامه داد: تنها نقطه ورود به مصر از طریق خرید (بانک) است. ما امیدواریم که بانک‌های دیگر نیز در بازار به حراج گذاشته شوند و ما آمادگی داریم که این فرصت را به دست گیریم.
بر اساس این گزارش، بانک‌های فرانسوی « سوسی یته جنرال» و رقیب بزرگتر این بانک موسوم به «بی ان پی پاریباس» سال گذشته موافقت کردند که شعبه‌های بانکداری خود در مصر را به بانک ملی قطر و امارات بفروشند.
بانک فرانسوی «کردیت آگریکول» و بانک ایتالیایی «اینتسا سنپائولو» احتمالاً در نهایت منابع بانکداری و عملیاتی خود در مصر را به فروش برسانند.
بر اساس این گزارش، در منطقه خلیج فارس، استاندارد چارتر در نظر دارد بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در عربستان سعودی و قطر متمرکز شود زیرا طرح‌های زیرساخت سازی گسترده‌ای در این کشورهای نفت‌خیز وچود دارد.
این بانک انگلیسی که هم‌اکنون یک دفتر نمایندگی در عراق دارد، در صدد است در سال جاری میلادی، شعبه‌هایی را در شهرهای «بغداد»، «بصره» و «اربیل» افتتاح کند.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=2161
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ورود «استاندارد چارتر» به صنعت بانکداری مصر
ورود «استاندارد چارتر» به صنعت بانکداری مصر
ورود «استاندارد چارتر» به صنعت بانکداری مصر
ورود «استاندارد چارتر» به صنعت بانکداری مصر
ورود «استاندارد چارتر» به صنعت بانکداری مصر