مدیرعامل بورس کالای ایران با اعلام اینکه بورس کالا بسترهای معاملاتی سکه نقدی طلا را آماده و پیشنهادات خود را به بانک مرکزی ارائه کرده است، از آغاز معاملات اموال مازاد بانک‌ها، شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌ها در آینده بسیار نزدیک در تالار سوم بورس کالا خبرداد.

به گزارش پول پرس، حسین پناهیان در مورد آخرین رایزنی های بورس کالا با بانک مرکزی برای عرضه سکه نقدی در این بورس به مهر گفت: بورس کالا پیشنهادات خود را به بانک مرکزی ارائه کرده است. در حال حاضر بازار سکه بازار ثابت و متعادلی را دارد و نوسان زیادی در این بازار به چشم نمی خورد.
مدیرعامل بورس کالای ایران افزود: با این وجود بورس کالا آمادگی خود را به بانک مرکزی اعلام کرده است و هر زمان که آنها بخواهند بورس کالا با توجه به اینکه بسترهای معاملاتی، قانونی، سخت افزاری و نرم افزاری را آماده کرده است، می توانند عرضه نقدی سکه در بورس کالا را آغاز کنند.
وی در مورد زمان آغاز معاملات اموال مازاد بانک ها و دستگاه ها در بورس کالای ایران گفت: بورس کالا تالار سومی تحت عنوان تالار معاملات فرعی بورس کالا را از ابتدای سال جاری راه اندازی کرده است. بورس کالا در حال حاضر ۳ تالار دارد، یکی تالار اصلی که کالاهای پایه در آن معامله می شود، تالار دوم مختص ابزارهای مالی است و در تالار سوم نیز سه دسته کالا مورد معامله قرار می گیرد.
پناهیان دسته اول را کالاهای غیرمنقول، دسته دوم را کالاهایی که شرایط پذیرش در تالارهای اول را از دست داده اند و دسته سوم کالاهایی هستند که شرایط و استاندارهای لازم را ندارند، اعلام و تصریح کرد: براین اساس بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری معاملات کالاهای غیر منقول آماده شده است.
مدیرعامل بورس کالای ایران از انجام مذاکراتی با بانکها، سازمان خصوصی سازی، سازمان فروش اموال تملیکی و سایر دستگاه ها برای مزایده و فروش اموال مازاد خبرداد و عنوان کرد: در آینده بسیار نزدیک شاهد آغاز معاملات اموال مازاد دستگاه ها و کالاهای غیرمنقول در بورس کالا خواهیم بود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=20215
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آغاز معاملات اموال مازاد بانک‌ها در بورس
آغاز معاملات اموال مازاد بانک‌ها در بورس
آغاز معاملات اموال مازاد بانک‌ها در بورس
آغاز معاملات اموال مازاد بانک‌ها در بورس
آغاز معاملات اموال مازاد بانک‌ها در بورس