مدیرعامل بیمه آتیه سازان حافظ در مورد قانونی بودن مجوز فعالیت این شرکت بیمه‌ای و شائبه‌هایی که در این رابطه وجود دارد، گفت: اساسنامه سازمان بیمه سلامت ایران مصوب دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان است و در برنامه‌های دوم، سوم و چهارم توسعه نیز به صراحت عنوان شده؛ آتیه سازان حافظ، شرکت بیمه‌ای دولتی است که از ابتدای فعالیت ۱۰ ساله خود زیرمجموعه سازمان بیمه سلامت ایران فعالیت می‌کرده است.

به گزارش پول پرس، افشین مقصودی در گفت‌وگو با ایسنا‌ بااشاره به اینکه در بند «ی» ماده ۲ اساسنامه سازمان بیمه سلامت ایران کلیه امور، وظایف و فعالیت‌های مربوط به بیمه سلامت در سازمان بیمه سلامت ایران متمرکز شده گفت: در ماده مذکور خدمات بیمه سلامت شامل بیمه پایه و مکمل درمان می‌شود و ارائه این خدمات را مرتبط با سازمان بیمه سلامت ایران دانسته است.

وی ادامه داد: در این اساسنامه درمان تعریف شده، سطوح درمان مشخص شده و بیمه تکمیلی نیز به عنوان خدمات بیمه سلامت که خارج از تعهدات بیمه پایه بوده تعریف شده است، بنابراین بر اساس اساسنامه سازمان بیمه سلامت ایران این سازمان می‌تواند بیمه مکمل درمان را ارائه کند.

مقصودی با اشاره به اصلاح اساسنامه بیمه سلامت ایران از سوی معاونت حقوقی رییس جمهوری، مبنای طرح اشکالی مورد نظر را وارد ندانست وگفت: کلیه امور مربوط به بیمه سلامت در سازمان بیمه سلامت ایران متمرکز شده و اطلاق عبارت بیمه سلامت علاوه بر بیمه پایه در امور مربوط به بیمه مکمل درمان نیز به سازمان مزبور واگذار شده است.

مدیرعامل بیمه آتیه سازان حافظ با تاکید بر اینکه این شرکت بیمه‌ای دولتی است و از ابتدای فعالیت ۱۰ ساله خود به صورت دولتی مشغول به کار بوده است، اظهار کرد: پس از ایجاد سازمان بیمه سلامت ایران، بیمه آتیه سازان حافظ زیرمجموعه این سازمان شده و پیش از آن نیز زیر نظر بیمه خدمات درمانی فعالیت می‌کرده است و بر حسب رسالت سازمان متبوع خود، هدف اصلی‌اش تکمیل درمان و ارائه خدمات خارج از بسته بیمه پایه در چارچوب مقررات برنامه پنجم توسعه است.

مقصودی در پاسخ به اینکه علت عدم تمایل سایر سازمان‌های بیمه گر در مورد ارائه خدمت بیمه تکمیلی توسط بیمه آتیه سازان حافظ چیست؟ گفت: این موضوع به دلیل دید تجاری موضوع بوده و امری طبیعی است چرا که شرکت‌های بیمه‌ای رقیب تمایلی ندارند که شرکت بیمه آتیه سازان حافظ بیمه تکمیلی را ارائه کند.

انتهای پیام

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=20119
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آیا مجوز فعالیت بیمه آتیه‌سازان حافظ قانونی است؟
آیا مجوز فعالیت بیمه آتیه‌سازان حافظ قانونی است؟
آیا مجوز فعالیت بیمه آتیه‌سازان حافظ قانونی است؟
آیا مجوز فعالیت بیمه آتیه‌سازان حافظ قانونی است؟
آیا مجوز فعالیت بیمه آتیه‌سازان حافظ قانونی است؟