معاون بازار شرکت بورس به استقبال بازار از حذف معاملات گروهی اشاره کرد و گفت:با حذف معاملات گروهی، معاملات شفاف تر شده و رعایت انصاف انجام می شود.

به گزارش پول پرس، علی صحرایی-معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران-در گفت و گو با ایسنا به استقبال بازار سرمایه از حذف معاملات گروهی”ددد” اشاره کرد و گفت: حذف معاملات گروهی یکی از آرزوهای سرمایه گذاران بود که محقق شد زیرا با حذف “ددد” انصاف در معاملات رعایت می شود.

وی افزود:بر این اساس با تقاضای سرمایه گذاران و کارگزاران شرایط حذف “ددد” در بازار سرمایه فراهم شد و بازار به این حذف پاسخ مثبت داد.

صحرایی با بیان اینکه همواره تغییر شرایط با موانعی رو به رو است،عنوان کرد:شاید حذف ددد مشکلات اجرایی جزئی داشته باشد اما منافع و مزایای حذف بیشتر از معایب آن است.

معاون شرکت بورس در خصوص دستیابی به اهداف حذف معاملات گروهی گفت:با اجرایی شدن حذف معاملات گروهی از ابتدای هفته،درخواست خرید سرمایه گذاران بلافاصله اجرا می شود و از سوی دیگر حذف “ددد” از دیدگاه نظارتی برای بازار سرمایه مفید است و همه چیر را شفاف تر کرده و راحت تر انجام می دهد.

وی در مورد علت تاخیر حذف معاملات گروهی در بازار سرمایه گفت:علاوه بر دیدگاه کارگزاران در سال های گذشته که مانع از حذف ددد می شد،محدودیت های سامانه معاملاتی باعث شد تا با استفاده از معاملات گروهی محدودیت های سامانه کاهش یابد.

صحرایی ادامه داد:بنابراین در حال حاضر که سامانه معاملات ارتقا یافته و معاملات برخط توسعه یافته است،حذف ددد ممکن شد و موجب شد تا با حذف آن وزن معاملات برخط افزایش یابد.

به گفته ی صحرایی در حال حاضر ۳۰ درصد ارزش معاملات به معاملات برخط اختصاص دارد.

پس از انجام بررسی‌ها لازم از سوی سازمان بورس، معاملات گروهی (بدون نام) از روز شنبه ۱۸ آبان ماه در بورس تهران حذف شد تا گامی جدی برای افزایش شفافیت معاملات و عادلانه کردن آن برداشته شود.

بر این اساس کانون کارگزاران در حالی موافقت خود را با حذف معاملات گروهی اعلام کرد که پیشنهاداتی همچون افزایش زمان معاملات، حذف نشدن “ددد” از عرضه‌های اولیه و افزایش دامنه نوسان را ارائه داد که بر این اساس قرار است از روز چهارشنبه ۲۹ آبان ماه زمان جلسه معاملاتی کلیه بازارها نیم ساعت افزایش یافته و از ساعت ۱۲ به ۱۲ و ۳۰ دقیقه تغییر ‌یابد و همچنین این معاملات از عرضه‌های اولیه حذف نشود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=20106
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

استقبال بازار از حذف معاملات گروهی
استقبال بازار از حذف معاملات گروهی
استقبال بازار از حذف معاملات گروهی
استقبال بازار از حذف معاملات گروهی
استقبال بازار از حذف معاملات گروهی