مدیرعامل بیمه آسیا با بیان اینکه از بیمه مرکزی انتظار داریم نظارتش براساس نوع بازار صنعت بیمه باشد،‌گفت: باید دید چه نظامی اقتصادی بر صنعت بیمه حاکم است و بعد براساس آن نظارت انجام دهد.

به گزارش پول پرس به نقل از ایسنا، ابراهیم کاردگر با بیان اینکه بیمه مرکزی به عنوان مقام نظارت، در راستای راهبرد صنعت بیمه و حمایت از ذی‌نفعان باید نظارت را براساس مدل‌های بنگاه‌داری پیش ببرد، گفت: باید ببنیم شرکت‌های بیمه به عنوان بنگاه اقتصادی آیا نظام اقتصادی کامل دارند یا انحصاری، شبه رقابتی و یا رقابتی.

وی افزود:‌در واقع نمی‌توان مدل نظارتی انحصاری و یا رقابتی را برای بازار رهبری و یا شبه رقابتی اعمال کرد لذا باید ببنید چه ساختاری حاکم است و براساس آن نظارت انجام شود.

وی خاطر نشان کرد که در اصول علم اقتصاد، مقام ناظر یک جایگاه بازنشسته دارد و مکانیزم بازار خود کنترلی است وتا جایی که از تعادل خارج نشده نیازی به دخالت ندارد و اگر از تعادل خارج شد به عنوان مقام ناظر وارد شده و جلوگیری می‌کند بنابراین از دوستان در بیمه مرکزی می‌خواهیم نگاه کنند که در چه بازاری هستم و ابزارهای نظارتی را براساس آن در نظر بگیرند.

وی افزود:‌همچنین می‌توانند هر رشته بیمه‌ای را مشخص کنند و به تفکیک معلوم شود که بیمه شخص ثالث در چه بازاری فروخته می‌شود،‌آیا بازار رقابتی است و یا انحصاری و سپس نظارت را برحسب همان اعمال کنند.

وی با اشاره به نقش صنعت بیمه در اقتصاد کشور گفت: صنعت بیمه کشور می‌تواند در تمام حوزه‌های فعالیت اقنصادی نقش آفرینی کند چراکه هر عملکرد اقتصادی با ریسک رو به رو است لذا حضور و نقش صنعت بیمه می‌تواند پررنگ باشد.

وی گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود که در اقتصاد کشور بخش اعظمی از ریسک‌ها که فعالان اقتصادی را تهدید می‌کند بیمه نشدند که یا فعالان مراجعه نکردند و یا صنعت بیمه نتوانسته بیمه نامه منتاسب با آن را ارائه دهد لذا ریسک‌هایی را که در زیر بخش‌های اقتصادی همچون حوزه‌های انرژی، نفت، حمل ونقل و حتی در بخش واحد خانواده را تهدید می‌کند بیمه می‌تواند نقش آفرینی کند و مطمئنا آن شاخص توسعه صنعت بیمه که شاخص نفوذ است، ارتقاء ‌پیدا می‌کند.

وی در گفت‌وگوی خود با رادیو اقتصاد درباره بیمه عمر نیز ضمن اظهار خرسندی از روند رشد پرتفوی آن گفت: بیمه عمر بیشترین سهم را دارد و انتظار می‌رود با جمعیت ۷۵ میلیون نفری کشورمان این پتانسیل در رشته بیمه عمر بالفعل شود لذا چشم‌اندازی روشنی برای آینده این رشته دیده می‌شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=20088
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

لزوم نظارت بیمه مرکزی براساس بازار صنعت بیمه
لزوم نظارت بیمه مرکزی براساس بازار صنعت بیمه
لزوم نظارت بیمه مرکزی براساس بازار صنعت بیمه
لزوم نظارت بیمه مرکزی براساس بازار صنعت بیمه
لزوم نظارت بیمه مرکزی براساس بازار صنعت بیمه