رئیس مرکز آموزش و پژوهش سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ورود ارز به کشور از طریق گمرکات معاف از مالیات است.

به گزارش اخبارپول، “مهدی موحدی” در مورد بخشنامه رئیس کل سازمان امور مالیاتی خطاب به ادارات امور مالیاتی کل کشور، در تاریخ ۲۷ فروردین سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: مبنی بر این بخشنامه، ورود ارز به کشور از طریق گمرکات معاف از مالیات می‌شود. به واسطه این بخشنامه ورود ارز اعم از اسکناس یا حواله از مالیات، معاف است.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش سازمان امور مالیات کشور گفت: هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند با اظهار ارز در گمرکات ورودی، به هر میزان حواله و اسکناس ارزی را وارد کشور کند.

وی افزود: وزارت امور اقتصاد و دارایی و سایر دستگاه‌ها باید ترتیباتی اتخاذ کنند تا ورود ارز تسهیل شود و به طور طبیعی کلیه فعالین در این حوزه نگران مالیات و واکاوی منشا سرمایه وارد شده نباشند. میزان ارز در این معافیت مالیاتی هیچ سقف و کفی ندارد بنابراین اگر ارز را اعلام کنند می‌توانند بدون پرداخت مالیات ارز خودشان را وارد کنند.

موحدی در مورد اثر اقتصادی این بخشنامه گفت: مدیریت عرضه و تقاضا از اثرات این بخشنامه است که از مهم‌ترین ابزارهای تعیین قیمت محسوب می‌شوند.

وی در ادامه گفت: به جای این که، برای هر کالایی از جمله ارز تعیین قیمت داشته باشیم می‌توانیم از ابزارهایی که در اختیارمان است برای مدیریت عرضه و تقاضا استفاده کنیم. یکی از مهمترین ابزارهای عرضه و تقاضا، ابزارهای مالیاتی هستند و یکی از این ابزارها معافیت مالیاتی است.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش سازمان امور مالیات کشور اضافه کرد: زمانی که برای ورود ارز به کشور معافیت قائل می‌شویم در واقع، کسانی که توانایی وارد کردن ارز را به کشور دارند تشویق می‌کنیم. چرا که با این کار ورود ارز تسهیل می‌شود و شرایط برای افزایش ارز در داخل کشور بیشتر می‌کند و افزایش ارز موجب کاهش قیمت ارز می‌شود.

موحدی خاطر نشان کرد: اگر گمرک شرایط را برای ثبت میزان ارز مهیا کند عملا هیچ مشکلی برای ادامه کار از نظر مالیات نداریم.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=200475
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ورود ارز از طریق گمرک معاف از مالیات شد
ورود ارز از طریق گمرک معاف از مالیات شد
ورود ارز از طریق گمرک معاف از مالیات شد
ورود ارز از طریق گمرک معاف از مالیات شد
ورود ارز از طریق گمرک معاف از مالیات شد