کد خبر: 190603
پنجشنبه 18 آذر 1400 - 16:07
انتشار یک محتوای نمایشی با محوریت محصولات بیمهای به بهانه طنزپردازی، واکنش بیمه مرکزی به عنوان ناظر عملکرد صنعت بیمه را به دنبال داشت.
به گزارش اخبارپول، متن بیانیهای که از سوی اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی صادر شده به این شرح است:
ش ضریب نفوذ بیمه در گرو شناسایی ظرفیتها و خدمات آن به مردم است اما فعالان این صنعت پیش از سودآوری و منافع مادی خود به اخلاق حرفهای و اخلاقی حاکم بر جامعه پایبندند و تبلیغات نامناسب را بر نمیتابند.
برابر آیین نامههای مصرح و دقیقی که از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه به تمامی ارکان این صنعت ابلاغ شده، تبلیغات در فضای مجازی مانند فضای رسمی در چارچوب مشخصی اعلام شده که تخطی از آن تبعاتی را بدنبال خواهد داشت.
آیین نامه های یادشده بر اساس قانون، شرع و هنجارهای عرفی است و هیچ یک از فعالان صنعت بیمه حق سرپیچی و عبور از مقررات الزام آور را نخواهند داشت.
بیمه مرکزی و سایر ارکان صنعت بیمه هیچگاه با استفاده از ابزار طنز مخالف نیست و حتی نهادناظر با بهرهگیری از طنزپردازان حوزه های مکتوب و صوتی و تصویری به ساخت و انتشار آثار طنزآمیز اقدام کرده است.
با این حال متولیان عرصه فرهنگسازی، اطلاعرسانی و تبلیغات بیمه هیچگاه پا از دایره ادب و متانت فراتر ننهادهاند و به قیمت جذب چند مخاطب بیشتر، راه ناصواب را در پیش نگرفتهاند.
نهاد ناظر صنعت بیمه با احترام به فرهنگسازان شریف که در مسیر همگانی سازی محصولات و سادهسازی مفاهیم این صنعت حرکت میکنند اعلام میدارد که تمامی رفتارها در فضای مجازی این حوزه با دقت و حساسیت رصد می شود و با هنجارشکنان براساس قوانین و مقررات برخورد لازم صورت خواهد گرفت.