بازارهای فرابورس در آخرین روز معاملاتی هفته، با رشد حجم و ارزش داد و ستدها مواجه شدند.

به گزارش پول پرس به نقل از تسنیم، امروز بیش از ۸۴ میلیون اوراق به ارزش ۷۶۱.۶ میلیارد ریال در ۱۹ هزار و ۵۰۶ نوبت داد و ستد شد.
همچنین در روزجاری از ۸۴ میلیون اوراقی که مورد معامله قرار گرفت بیش از ۱۸.۲میلیون سهم متعلق به بانک دی بود که بیشترین حجم معاملات را داشت. پس از آن نیز ذوب آهن اصفهان با ۹.۱ و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با ۸.۲ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.
بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به نماد پالایش نفت لاوان با معاملاتی به ارزش ۸۰.۶ میلیارد ریال بود و پس از آن پتروشیمی زاگرس با ارزش معاملات ۵۸.۵ میلیارد ریال و پالایش نفت تهران با ۳۶.۶ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.
شاخص فرابورس (آیفکس) هم متاثر از رشد قیمت نمادها ۷.۴۴ واحد معادل ۰.۹ درصد رشد کرد و در عدد ۸۲۰.۴ واحد قرار گرفت.
نماد شرکت‌های گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان، بازرگانی آینده سازان بهشت پارس، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی کازرون، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق و بانک سرمایه در جریان معاملات امروز با بیشترین افزایش قیمت مواجه شدند و در آن‌سوی بازار نیز بیشترین کاهش قیمت نصیب پالایش نفت لاوان و صنایع پتروشیمی دهدشت شد.
از سوی دیگر اوراق تسهیلات مسکن بدون تغییر قابل توجهی در حدود ۳۷۵ هزار ریال مبادله شد و در مبادلات اوراق با درآمد ثابت هم بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش ۱۲۹ هزار و ۶۲۰ برگه اجاره مپنا تعلق داشت. در بازار ETF هم ۳۷۳ هزار و ۱۹۹ واحد صندوق قابل معامله کاریزما به ارزش ۳.۹۳ میلیارد ریال و ۹۲ هزار و ۲۶۰ واحد صندوق قابل معامله آسام به ارزش ۱.۰۱ میلیارد ریال مبادله شدند.
همچنین نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران به‌دلیل تعدیل با اهمیت پیش‌بینی سال مالی ۹۲ و ۹۳، متوقف شد. نماد معاملاتی اوراق اجاره شرکت واسط مالی آذر به منظور تأمین مالی شرکت نفت پارس نیز پس از پرداخت اجاره بهای سه ماهه اوراق معامله شد و نماد شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود هم پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد داد و ستد شد.
از سوی دیگر، با توجه به اتمام مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آبان ماه سال ۱۳۸۹ این نماد معاملاتی، نماد مذکرو در روز چهارشنبه ۱۵ آبان‌ماه متوقف خواهد شد.
بر اساس این گزارش، روز گذشته شاخص فرابورس پس از کاهش دو روزه، با رشد ۱۷ واحدی بر روی عدد ۸۱۳ ایستاد.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=18835
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ارزش معاملات امروز فرابورس به ۷۶۱ میلیارد ریال رسید
ارزش معاملات امروز فرابورس به ۷۶۱ میلیارد ریال رسید
ارزش معاملات امروز فرابورس به ۷۶۱ میلیارد ریال رسید
ارزش معاملات امروز فرابورس به ۷۶۱ میلیارد ریال رسید
ارزش معاملات امروز فرابورس به ۷۶۱ میلیارد ریال رسید