مدیر عامل بانک صادرات ایران از ۲.۵ برابر شدن سرمایه اولیه این بانک خبر داد و گفت: سرمایه بانک صادرات از رقم ۲۲ هزار و ۹۰۶ میلیارد ریال به رقم ۵۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته که از این میزان، مبلغ ۶.۵ میلیارد ریال از محل سود انباشته و مابقی از محل تجدید ارزیابی دارایی های بانک صورت گرفته است.

به گزارش پول پرس به نقل از موج، مدیر عامل این بانک‌ سرمایه بانک ها را یکی از شاخص‌های مهم برای تحکیم ساختار و توسعه فعالیت‌ها دانست و اظهار داشت: در حال حاضر با افزایش سرمایه بانک به رقم ۵۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال، این بانک در بین بانک‌های حاضر در بورس مقام نخست را به خود اختصاص داده است.
به گفته مهندس پیشرو از آنجا که طبق مقررات بانک مرکزی، بانک‌ها نمی‌توانند بیش از معادل ۲۰ درصد سرمایه پایه خود را به یک شخص تسهیلات بدهند، افزایش سرمایه بانک، نسبت پرداخت تسهیلات به مشتریان بزرگ را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.
مدیرعامل بانک صادرات همچنین از تحقق EPS شش ماهه این بانک در سال‌جاری خبر داد و افزود: EPS بانک صادرات به عنوان شرکت اصلی در سال‌جاری ۲۷۵ ریال و برای گروه و بانک ۲۸۹ ریال بوده که در شش‌ماه اول سال‌جاری۵۰ درصد آن تحقق یافته و قطعا EPS بانک تا پایان سال نیز تعدیل مثبت خواهد داشت که در گزارش ۹ ماهه در آذرماه امسال، میزان آن اعلام خواهد شد.
به گفته وی قبل از افزایش سرمایه اخیر، نسبت کفایت سرمایه در بانک صادرات ۸/۷ درصد بوده و پس از افزایش سرمایه این نسبت به بیش از ۸ درصد خواهد رسید.
به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، پیشرو سرمایه پایه بانک را قبل از افزایش سرمایه اخیر ۲۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با افزایش سرمایه جدید، نسبت پرداخت تسهیلات به مشتریان بزرگ به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
به گفته وی؛ بانک صادرات در سال‌جاری اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته و بابت طلب خود از دولت چندین طرح بزرگ پتروشیمی و صنعتی و از جمله نیروگاه بزرگ منتظر قائم به این بانک واگذار شده که قیمت این نیروگاه در زمان واگذاری یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بوده اما در حال حاضر به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان افزایش قیمت داشته که سود مناسبی را نصیب بانک خواهد کرد. مهندس پیشرو خاطرنشان کرد: براساس تکلیف بانک مرکزی، این بانک موظف است دارایی‌های واگذار شده از طرف دولت را به فروش برساند و مذاکراتی در این خصوص صورت گرفته که در حال نهایی شدن است.
وی جمع بدهی‌های دولت به بانک صادرات را مبلغ ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. مدیر عامل بانک صادرات با اشاره به پرونده موسوم به فساد بزرگ بانکی گفت: در آن شرایط قیمت سهام بانک صادرات در بورس به کمتر از ۱۰۰ تومان رسید و با تلاش مدیران بانک و اقدامات صورت گرفته، قیمت هر سهم بانک صادرات پیش از بسته شدن نماد این بانک در بورس، مبلغ ۲۲۴ تومان بود و از روز یکشنبه ۵/۸/۹۲ نماد بانک صادرات پس از افزایش سرمایه با قیمت جدید گشایش خواهد یافت.
مهندس پیشرو کل افزایش سرمایه بانک صادرات را طبق مصوبه مجمع این بانک ۶۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد که طی دو سال و در سه مرحله صورت خواهد گرفت و افزایش سرمایه اخیر، نخستین مرحله آن خواهد بود.
به گفته وی در حال حاضر سهم بانک صادرات از بازار پول کشور ۱۵ درصد است که یک درصد از این میزان در سال گذشته به سهم بازار بانک افزوده شده است.
مدیر عامل بانک صادرات همچنین در خصوص حکم لغو تحریم این بانک توسط دادگاه اتحادیه اروپا گفت: در مرحله نخست، حکم لغو تحریم بانک صادرات و بانک ملت صادر شد اما در آخرین روز مهلت، تجدیدنظر صورت گرفته که با توجه به شواهد و قرائن امید می‌رود حکم نهایی به نفع ما صادر شود. وی خاطرنشان کرد با توجه به گستردگی شعب این بانک در کشورهای اروپایی، آسیای میانه، خلیج‌فارس و لبنان، قطعا پس از رفع تحریم، این بانک بیشترین گشایش را در امور مربوط به واردات و صادرات و فعالیت‌های ارزی خواهد داشت و قابلیت‌های بانک در این زمینه ارتقا خواهد یافت و یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدهای بانک در فعالیت‌های ارزی خواهد بود و همچنین کمک بزرگی به صادرکنندگان و واردکنندگان نیز خواهد شد.
مدیرعامل بانک صادرات مانده منابع ریالی این بانک را ۵۳۰ هزار میلیارد ریال و مانده تسهیلات بانک را حدود ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: جمع کل دارایی‌های بانک صادرات نیز بیش از ۸۰۰ هزار میلیارد ریال است.
مهندس پیشرو هدف بانک صادرات را تلاش در جهت تحقق اهداف اقتصادی دولت به ویژه در تامین مالی طرح‌های تولیدی و سرمایه در گردش آنها ذکر کرد و خاطرنشان کرد که بانک صادرات به زودی اوراق مشارکت وزارت اقتصاد را به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال برای احداث و تکمیل امور زیربنایی، زیرساخت‌ها و به‌ویژه زیرساخت‌های بخش آب و برق کشور به عنوان بانک عامل به فروش خواهد رساند که نرخ سود آن ۲۰ درصد خواهد بود.
مدیرعامل بانک صادرات همچنین توضیحاتی را در مورد شرکت بیمه «سرمد» که بیش از ۶۵ درصد سهام آن به این بانک تعلق دارد، داد.
به گفته وی ۲۰ درصد سهام این شرکت به بانک شهر تعلق دارد و بقیه آن نیز از طریق پذیره‌نویسی در اختیار سهامداران حقیقی قرار گرفته است.
به گفته مهندس پیشرو، با توجه به ظرفیتی که این دو بانک و به ویژه بانک صادرات دارد، پیش‌بینی می‌شود فعالیت این شرکت بیمه که در تمامی رشته‌های بیمه‌ای فعال خواهد بود درآمد قابل‌قبولی را نصیب بانک صادرات کند. همچنین شرکت بیمه «سرمد» می‌‌تواند با کمک بیمه‌های دیگر به صورت سندیکایی، پوشش‌های بزرگ بیمه‌ای را البته در چارچوب اصول حرفه‌ای و محاسبه ریسک انجام دهد.
وی سرمایه اولیه بیمه «سرمد» را ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در مراحل بعدی افزایش سرمایه این شرکت بیمه‌ای را شاهد خواهیم بود.
مهندس پیشرو، فعالیت‌های بیمه‌ای را مکمل فعالیت‌های بانکی دانست و گفت: با توجه به قریب به ۲۸۵۰ شعبه بانک صادرات که در سراسر کشور پراکنده است به نظر می‌رسد که فعالیت شرکت بیمه «سرمد» به سرعت گسترش یابد و از این طریق، درآمد قابل توجهی نصیب بانک صادرات کند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=18617
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانک صادرات به بزرگ‌ترین بانک بورسی کشور تبدیل شد
بانک صادرات به بزرگ‌ترین بانک بورسی کشور تبدیل شد
بانک صادرات به بزرگ‌ترین بانک بورسی کشور تبدیل شد
بانک صادرات به بزرگ‌ترین بانک بورسی کشور تبدیل شد
بانک صادرات به بزرگ‌ترین بانک بورسی کشور تبدیل شد