رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اذعان کرد: سازمان ثبت به هیچ عنوان اطلاعاتی منتشر نخواهد کرد که چه کسی چه میزان اموال دارد و تمامی این اطلاعات محرمانه است و تنها با درخواست مراجع قضایی قابل ارائه است.
به گزارش پول پرس به نقل از موج، احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه در نشست خبری خود با اشاره به وصول مطالبات معوق بانکها از سوی سازمان ثبت اسناد، گفت: در ۶ ماه نخست سال ۹۲، ۱۵ هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال از مطالبات معوقه بانکها وصول شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۷ درصد رشد داشته است.
وی افزود: همچنین ۱۶۵۶ نفر از بدهکاران مالی از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ممنوعالخروج شدند که ۶۱۸ نفر آنها با پرداخت بدهی خود رفع ممنوعالخروجی گرفتند.
رئیس سازمان ثبت و اسناد کشور در ادامه به اشاره به اجرای طرح ثبت الکترونیکی اسناد رسمی، گفت: از ابتدای اجرای این طرح تا روز گذشته یک میلیون و ۶۵۰ هزار و ۲۰۸ سند در سیستم ثبت الکترونیک به ثبت رسیده که متوسط سند صادره در هر دفترخانه کشور ۲۰۷ سند بوده است. اما در تهران متوسط صدور سند در هر دفترخانه ۱۸۵ سند بوده است.
وی افزود: ۲۶۱۴ سند یکی از طرفین اتباع خارجی بوده و در ۳۰۴ هزار و ۷۰۴ سند یکی از افراد شخصیت حقوقی داشته است.
تویسرکانی ادامه داد: از تعداد اسناد به ثبت رسیده ۲/۲۵ درصد قراردادهای بیع، ۸/۴۴ درصد سند وکالت، ۸/۵ درصد سند رهنی، یک درصد سند صلح، ۳/۱ درصد سند اداره و ۲ درصد سند تقسیم نامه رسمی بوده است.
تویسرکانی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اگر ۳ دهک یارانهگیرها حذف شوند، آیا سازمان ثبت آماری از وضعیت مالی افراد دارد یا خیر، گفت: من روز گذشته در هیئت دولت حضور پیدا کردم و گزارش مفصلی را از خدمات سازمان ثبت ارائه دادم که از جمله موضوعات مورد بحثمان تقاضای برخی از اعضای هیئت دولت جهت ارائه اطلاعات مؤثر بود تا بتواند به طور واقعی در بحث هدفمندی یارانهها اقدام کنند.
تویسرکانی گفت: ما در این زمینه اعلام آمادگی کردیم و مقرر شد تا در چارچوب قوانین اطلاعرسانی کنیم، البته قرار نیست که ما ریز اموال منقول و غیر منقول اشخاص را داشته باشیم و آنچه که سازمان ثبت به عنوان اطلاعات در اختیار دارد، تعداد شرکتهایی که داریم و بانک جامع اطلاعات املاک کشور است.
وی افزود: سازمان ثبت به هیچ عنوان اطلاعاتی منتشر نخواهد کرد که چه کسی چه میزان اموال دارد و تنها این اطلاعات محرمانه را با درخواست مراجع قضایی ارائه میدهد.
رئیس سازمان ثبت اسناد کشور، گفت: برای مثال در بحث مسکن مهر عدهای مدعی شدند که در اولویت هستند و از تسهیلات مسکن مهر استفاده نکردند اما با آمار و اطلاعات سازمان ثبت مشخص شد که اینگونه نبوده است.
وی ادامه داد: در سیستم ثبت اسناد الکترونیک، امکان جعل وجود ندارد و سیستم از امنیت کامل برقرار است.
تویسرکانی افزود: دفاتر اسناد رسمی هم مجموعهای مستقل و خارج از سازمان ثبت نیستند و سردفتران با امضای رئیس سازمان ثبت تعیین میشود.
وی در ادامه با اشاره به آمار ازدواجهای موقت در کشور گفت: در ۶ ماه اول سال ۹۲، ۱۴۶ ازدواج موقت به ثبت رسیده که نسبت به مشابه قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.
معاون رئیس قوه قضاییه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره آخرین وضعیت اجرای طرح کاداستر گفت: یکی از موضوعات مورد بحث در هیئت دولت نحوه موضوع بودجه کاداستر رود که خوشبختانه دولت یازدهم به این موضوع توجه ویژهای دارد و مقرر شد تا در بودجه سال ۹۳ ردیف اعتباری کاداستر برقرار شود.
وی در پایان گفت: متاسفانه همیشه در مقابل تغییرات مقاومت وجود دارد اما ما قبل از شروع طرح تدابیر لازم را انجام دادیم و کار کارشناسی و آموزش صورت گرفته بود اما پیشبینی میکردیم که مخالفت صورت گیرد، ۷ هزار دفترخانه در سراسر کشور فعال است که اکثر این دفاتر با تماس گرفتند و از اجرای عملکرد سیستم رضایت داشتند.
انتهای پیام