مستند ره صد ساله به همت بانک ملی ایران جهت نمایش تاریخ بیش از ۹۰ساله این بانک رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اخبارپول، مستند ره صد ساله با پرداختن بسیار زیبا و هنرمندانه به تاریخچه بانک ملی ایران از ابتدای تشکیل تا به امروز، تاثیر این بانک را بر اوضاع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه ایران، بررسی می‌کند.

این مستند که به همت محمدرضا حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی و تهیه کنندگی مهدی محمدی و کارگردانی معین کریم الدینی ساخته شده، تلاش می‌کند، با استفاده از اسناد کتبی و تصویری، گنجینه‌ تاریخی ارزشمندی برای مخاطبان فراهم کند.

بر اساس این گزارش، روز گذشته بانک ملی ایران از این مستند در پردیس سینمایی ایران مال با حضور هنرمندان، کارگردانان، منتقدین و سایر مخاطبان رونمایی کرد.

در مراسم رونمایی از مستند ره صد ساله حسین زاده مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: هدف از ساختن مستند ره‌صدساله این بود که بخشی از تاریخ معاصر را به شکل زیبا و قابل درک برای نسل آینده نقل کنیم.

وی اضافه کرد: در این مستند کاملا مشخص است که تاریخ بانک ملی ایران در حقیقت تاریخ کشور است و به نوعی با هم گره خورده‌ند.

حسین زاده در ادامه خاطرنشان کرد: در حقیقت بانک ملی یک موسسه نهادساز بوده است و از دل این بانک چند نهاد بزرگ مانند بانک کشاورزی، بانک مسکن، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و غیره بوجود آمده است.

وی با اشاره به تاثیر بانک ملی در تاریخ کشور گفت: مسلما جا دادن تمام گفتنیهادر یک مستند یک ساعته میسر نیست و می‌طلبد بخش دوم این مستند هم ساخته شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران ضمن اشاره به اینکه مراحل تحقیق و ساخت این مستند بیش از ۲ سال به طول انجامیده، تصریح کرد: هدف اصلی ما این بود که بخشی از تاریخ کشور را برای نسل آینده نقل کنیم تا آیندگان هم از این مساله مطلع باشند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از ایرانی‌ها حس نوستالژیک به بانک ملی ایران داشته و قطعا خاطرات جالبی هم از این بانک دارند، اظهار کرد: ما تلاش داریم برای نسل آینده هم از بانک خاطره خوبی بسازیم و در این راستا اپلیکیشن”هپ” را برای استفاده جوانان و نوجوانان رونمایی کردیم .

حسین زاده با اشاره به اینکه تلاش داریم برای آیندگان اثر خوبی به جا بگذاریم، ادامه داد: ما در “هپ” می‌کوشیم آموزشهای مالی را به شکلی جذاب و قابل فراگیری برای نسل آینده‌ساز کشور ارائه کنیم.

وی افزود: در همین راستا اول موزه بانک ملی برای بازدید عموم افتتاح شد که در آن گنجینه‌های ارزشمندی در معرض دید قرار گرفته است، در مرحله بعدی ساخت مستند ره صد ساله و چاپ کتاب گنجینه موزه بانک ملی مورد توجه قرار گرفت.

لازم به ذکر است که در این مراسم علاوه بر رونمایی از مستند ره صدساله از کتاب گنجینه موزه بانک ملی ایران نیز رونمایی شد.

گفتنی است، در این مراسم از عوامل ساخت مستند ره صد ساله در موسسه سبز افرنگ فیلم قدردانی شد.

برای تماشای مستند ره صدساله “اینجا” کلیک کنید.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=184990
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رونمایی از مستند ره صدساله به همت بانک ملی ایران
رونمایی از مستند ره صدساله به همت بانک ملی ایران
رونمایی از مستند ره صدساله به همت بانک ملی ایران
رونمایی از مستند ره صدساله به همت بانک ملی ایران
رونمایی از مستند ره صدساله به همت بانک ملی ایران
رونمایی از مستند ره صدساله به همت بانک ملی ایران
رونمایی از مستند ره صدساله به همت بانک ملی ایران