مدیرعامل سابق شرکت بورس در تحلیل اوضاع کنونی بورس گفت: بورس بر اساس انتظارت خوش بینانه رشد کرده است و افزایش P/E بورس ناشی از انتظارات مثبت است.

به گزارش پول پرس، علی رحمانی در تحلیل وضعیت کنونی بورس تهران به ایسنا گفت:افزایش شاخص‌ها عمدتا تحت تاثیر دو یا سه صنعت خاص است که بر اساس انتظارات مثبت رشد پیدا کرده است.

وی افزود:اینکه پیش‌بینی‌ها چقدر تحقق پیدا کند بحث جدی است که به نظر می رسد ضریب احتمال بیشتری به سناریوی خوش بینانه داده شود.

وی با بیان این نکته که سهام برخی شرکت ها رشد متعادل تری تجربه کردند، اضافه کرد: به نظر می رسد شرایط بورس باعث شده است که نقدینگی جدیدی وارد بازار سرمایه شود و برخی افزایش قیمت ها ناشی از نقدینگی جدیدی است که مبنای بنیادی ندارد.

رحمانی توصیه کرد:سهامداران باید در شرایط فعلی در انتخاب سهم دقت کنند و سهامداران حقوقی نیز به بازار کمک و سهم عرضه کنند و به صورت شرکت هایی که ماهیت هولدینگ دارند از شرایط کنونی استفاده کنند.

مدیر عامل سابق شرکت بورس تصریح کرد:در برخی صنایع قیمت‌ها نسبت به اطلاعات بنیادی رشد پیدا کرده ولی در برخی صنایع انحرافی در قیمت‌ها ایجاد شده است که باید دقت شود.

استاد دانشگاه الزهرا با بیان اینکه انتظارات خوش بینانه در بورس زیاد است، اضافه کرد: هم اکنون خوش بینانه ترین حالت ضریب احتمال بیشتری دارد زیرا شرایط مذاکرات هسته ای به خوبی پیش می رود و اگر تحریم‌ها کاهش پیدا کند، وضعیت مطلوب بورس ادامه می‌یابد.

وی به افزایش پی به ای بورس اشاره کرد و گفت: افزایش پی بر ای بورس ناشی از انتظارات مثبت به دلیل لغو تحریم‌ها است که اگر تحریم‌ها رفع شود سود شرکت‌ها افزایش می‌یابد و انتظارات مثبت اثر مطلوبی روی پی بر ای شرکت ها خواهد داشت.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=17691
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سهامداران در انتخاب سهم دقت کنند
سهامداران در انتخاب سهم دقت کنند
سهامداران در انتخاب سهم دقت کنند
سهامداران در انتخاب سهم دقت کنند
سهامداران در انتخاب سهم دقت کنند