با حضور حسین زاده عضوهیات مدیره، سیف مدیر اموربازرسی و نظارت و نخعی رئیس اداره کل بازرسی و حسابرسی، مراسم افتتاحیه هفدهمین همایش سراسری بازرسان بانک برگزار شد.

به گزارش پول پرس، در این همایش سه روزه، بیش از چهارصد نفر از بازرسان بانک از سراسر کشور در بابلسر گردهم آمده اند.
حسین زاده عضو هیات مدیره بانک در سخنانی که در این همایش ایراد کرد انتصاب دکتر همتی به مدیرعاملی بانک ملی ایران را تبریک گفته و ضمن ابلاغ سلام و پیام ایشان به همکاران، وی را مدیری با تجربه و با دانش بالا، کارکشته و دارای پتانسیل قوی برای ارتقای بیش از پیش جایگاه بانک معرفی کرده و اظهار داشت: “جابجایی مدیران فی النفسه مطلوب بوده و موجب انتقال تجارب جدید به داخل سازمان شده و با لطف خدا و همکاری پرسنل ، پویایی سازمان را به دنبال خواهد داشت و جایگاه بانک را ارتقا خواهد بخشید.ایشان از زحمات مدیران قبلی نیز تشکر کردند.
حسین زاده همچنین مراتب تشکر اعضای هیات مدیره را از تلاش و زحمات همکاران بازرسی ابلاغ کرد.
وی در ادامه سخنان خود به نحوه رفتار و سلوک بازرسان اشاره کرده و افزود: ” رفتار بازرسان در شعب به دقت مورد توجه همکاران قراردارد و به علت آگاهی و اشراف آنان نسبت به موضوعات مختلف بانکی و جایگاه خاص ایشان، به نوعی الگوی همکاران به حساب می آیند لذا از نحوه رفتار، سلوک، پوشش، گفتار و نحوه رفت و آمد آنان در واحدها الگو برداری می شود و یک دوره کاربردی آموزش رفتاری به حساب می آید که از اثرگذاری بسیار بالایی برخوردار است.
حسین زاده در ادامه توجه همکاران را به اهمیت کسب سود و سودآوری واحدها جلب کرده و رویکرد بانک در سال جاری را درآمد زایی خوانده و گفت: اکنون الویت اصلی بانک، سودآوری و کسب درآمد است. لذا معاملات باید به سمت عقود مشارکتی سوق داده شوند و دریافت کارمزد از محل ارائه خدمات بانکی مورد توجه قرارگیرد بنابراین ضرورت دارد بازرسان با راهنمایی همکاران و واحدها، حساسیت لازم را در همکاران ایجاد کرده و به تحقق آن کمک نمایند.
عضو هیات مدیره در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت گسترش بازرسی و نظارت سیستماتیک و آنلاین، روان سازی و آسان کردن روش های ارائه خدمات بانکی و بویژه مشارکت بازرسان در بازنگری بخشنامه ۲۰ ب با هماهنگی کمیته مربوطه تاکید کرد.
وی همچنین نقش ویژه بازرسان در وصول مطالبات بانک را ستوده و عملکرد آنان را تاثیرگذارترین نقش در وصول مطالبات نامید و خواستار تداوم همکاری موثر بازرسان در وصول مطالبات گردید.
در ابتدای این همایش، سیف مدیر اموربازرسی و نظارت گزارشی ار بازرسی در بانک ارائه داده و با ارائه آماری، سامانه های بازرسی، روسای حوزه ها، رسیدگی به شکایات مردمی و ضمانت نامه ها را تشریح کرد.
وی هدف از انجام این اقدامات را ارتقای سطح ایمنی و کاهش سوء استفاده ذکر کرده و از طراحی سامانه مدیریت ارشد بانک خبر داد.
نخعی رئیس اداره کل بازرسی و حسابرسی دیگر سخنران این همایش بود . وی این همایش سراسری را ” بیعت مجدد بازرسان با اهداف بانک ملی ایران ” در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی تجارب همکاران دانست.
وی انتقال دیدگاه های مدیریت به همکاران، انتقال تجارب، ارتقای سلامت اداری، بهبود سطح بازرسی ها و آموزش و ارتقای سطح علمی کارکنان را از اهداف این همایش برشمرد.
نخعی در ادامه گزارش مفصلی با تکیه بر آمار و ارقام از عملکرد اداره کل متبوع خود در طی سال ۱۳۹۱ و ششماهه اول سال ۱۳۹۲ ارائه کرد. بر اساس این گزارش در نیمه اول سال ۹۲ تعداد ۴۴۰۳ مورد بازرسی صورت گرفته است که تعداد ۲۵۵۷ مورد توسط بازرسان ادارات امورشعب و تعداد ۱۸۴۶ مورد توسط بازرسان اداره کل بازرسی و حسابرسی انجام شده است.
در ادامه این همایش که سه روز به طول خواهد انجامید موضوعات مختلف توسط مدیران بخش های بازرسی و نظارت بانک مرکزی، سازمان های نظارتی و اساتید حوزه و دانشگاه مطرح خواهد شد و با برپایی چند کارگاه آموزشی، هم اندیشی و انتقال تجارب توسط بازرسان شرکت کننده انجام خواهد گرفت.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=16956
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بازرسان بانک ملی ایران گردهم آمدند
بازرسان بانک ملی ایران گردهم آمدند
بازرسان بانک ملی ایران گردهم آمدند
بازرسان بانک ملی ایران گردهم آمدند
بازرسان بانک ملی ایران گردهم آمدند
بازرسان بانک ملی ایران گردهم آمدند
بازرسان بانک ملی ایران گردهم آمدند