شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه) ۴۰ هزار و ۶۲۷ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید.

به گزارش اخبارپول، در معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۴۷۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۷ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۶ هزار و ۱۶۵ واحد کاهش به ۴۶۳هزار و ۱۹۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با چهار هزار و ۳۵ واحد افت به ۳۰۳ هزار و ۱۳۸ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۳۵ هزار و ۱۹ واحد و شاخص بازار دوم ۶۳ هزار و ۶۵۹ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۲۱۱ واحد، داده گستر عصر نوین های وب (های وب) با ۱۳۵ واحد، تامین سرمایه لوتوس پارسیان (لوتوس) با ۱۱۰ واحد، بانک خاورمیانه (وخاور) با ۷۱ واحد، همکاران سیستم (سیستم) با ۵۷ واحد و نورد و قطعات فولادی (فنورد) با ۴۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۹۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۹۹۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۷۱۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۶۲۷ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۵۶۹ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۲۴۸ واحد، گسترش نفت و گاز پارسان (پارسان) با یک هزار و هفت واحد و بانک ملت (وبملت) با ۹۸۸ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)، لیزینگ پارسیان (ولپارس)، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد)، سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) و تامین سرمایه امین (امین) درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۴۴۳ هزار برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۷۱۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۴۷۳ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۷۰۱ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۱۲۵ هزار برگه سهم به ارزش ۸۳ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای صنعتی مینو (غصینو)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، توزیع داروپخش (دتوزیع)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، آسیا سیر ارس (حآسا)، فرآوری ذغال سنگ پرورده طبس (کپرور)، شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه (ثباغ) و شرکت بیمه اتکایی امین (اتکام) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=169255
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص بورس بر مدار نزول
شاخص بورس بر مدار نزول
شاخص بورس بر مدار نزول
شاخص بورس بر مدار نزول
شاخص بورس بر مدار نزول