رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر نظارت بر توانگری شرکت های بیمه گفت: شایسته سالاری و پایبندی به اصول حرفه ای، نیاز اصلی مدیریت بیمه ای کشور است و تنها افراد خبره و متخصص می توانند در توسعه صنعت بیمه، نقش آفرینی کنند.
به گزارش پول پرس، محمد ابراهیم امین افزود: شرکت های بیمه با تکیه بر توان تخصصی و تاکید بر مبحث آموزش نیروی انسانی می توانند در بازار بزرگ صنعت بیمه، حضور جدی تری داشته باشند.
رییس کل بیمه مرکزی با تشریح آخرین وضعیت بیمه ای کشور و تاکید بر تقویت بخش خصوصی در این صنعت گفت: بیمه مرکزی دستگاه حاکمیتی است و قصد تصدی گری ندارد و همه تلاش خود را به کار می بندد تا شکوفایی بازار و حقوق بیمه گران و بیمه گذاران حفظ شود.
وی تصریح کرد: با ارائه خدمات بهنگام بیمه ای زمینه رفاه عمومی برای احاد جامعه فراهم می آید. بیمه مرکزی زمانی می تواند به درستی از حقوق بیمه گذاران و بیمه شدگان حمایت کند که بیمه را به مسیر تخصصی و حرفه ای خود بازگرداند.
براساس گزارش بیمه مرکزی، امین با بیان اینکه صنعت بیمه باید به دست مردم و بخش خصوصی اداره شود ، گفت : موضوع توانگری مالی و فنی شرکت های بیمه به صورت روزآمد از سوی بیمه مرکزی رصد می شود و ما برای حفظ حقوق کامل بیمه گذاران این مسئله را با حساسیت ویژه ای دنبال می کنیم.
وی افزود: صنعت بیمه برای افزایش آرامش و امنیت خاطر افراد و بنگاه ها فعالیت می کند و هرگونه اشکال و نقص در عرضه محصولات‌ و خدمات بیمه ای پذیرفتنی نیست و اگر توانگری شرکت های بیمه با میزان قبول تعهدات ، همخوانی نداشته باشد ، بیمه مرکزی ناگزیر از ورود به مسئله خواهد شد.
رییس کل بیمه مرکزی با اشاره با تاکید مجدد بر اصل کاهش تصدی گری دولت در امر بیمه گری تصریح کرد: برای ایجاد فضایی شاداب و پویا در صنعت بیمه باید موضوع رقابت پذیری را با جدیت بیشتری دنبال کنیم تا این صنعت به دست خود مردم اداره شود و دولت هم با ابزارهای موثر و امروزی بر این حوزه نظارت کند.
وی نظارت سنتی را برای استیفای حقوق بیمه گذاران ناکافی دانست و گفت: نظارت مدرن و رصد روزآمد از دغدغه های جدی ماست و هم اکنون تمامی بیمه نامه های صادره در کشور از طریق سامانه سنهاب قابل رصد و نظارت است.
بنابراین گزارش ، امکان استعلام اصالت بیمه نامه‌های صادره در شرکت‌های بیمه ای از طریق سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه با نام سنهاب فراهم شده است.از طریق این سامانه همه اطلاعات و ارقام و عملکرد شرکت‌ های بیمه به صورت آنلاین به بیمه مرکزی می‌رسد و کنترل می شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=16732
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

امین: نظارت بر توانگری شرکت های بیمه
امین: نظارت بر توانگری شرکت های بیمه
امین: نظارت بر توانگری شرکت های بیمه
امین: نظارت بر توانگری شرکت های بیمه
امین: نظارت بر توانگری شرکت های بیمه