سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیمه طلایی فرهنگیان باید تقویت شود، گفت: تا چند ماه آینده این بیمه تکمیل و به فرهنگیان اعلام خواهد شد.

به گزارش پول پرس،علی‌اصغر فانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره استفاده از معلمان در بخش‌های مدیریتی، افزود: یک مدیر باید نزد زیر مجموعه خود از محبوبیت و مقبولیت قابل قبولی برخوردار باشد و انتخاب سرپرست این وزارتخانه که یک معلم با سابقه ۴۳ سال فعالیت در آموزش و پرورش است، نشان می‌دهد که انتخاب چنین فردی از بدنه تعلیم و تربیت شروع مناسبی برای بکارگیری معلمان زبده در پست‌های مدیریتی است.

 

وی افزود: معتقدم باید در انتخاب مدیران کل، روسای مناطق و مدیران مدارس این ویژگی‌ها رعایت شود و افرادی برای این کار انتخاب شوند که نزد همه به ویژه زیرمجموعه آن بخش مقبولیت کافی را داشته باشند.

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از رو‌ش‌های ایجاد احترام و رعایت شان و منزلت معلمان، انتخاب مدیرانی است که بتوانند با زیرمجموعه خود ارتباط خوبی داشته باشند و روابط انسانی در این مدیریت‌ها لحاظ شود، چرا که معلم باید بتواند اظهارنظر کند و مدیر هم باید آمادگی لازم را جهت شنیدن انتقادات داشته باشد.

 

فانی با بیان اینکه آمادگی کامل دارم که انتقاد فرهنگیان را بشنوم، گفت: به عنوان یک معلم خود را معصوم و کامل نمی‌دانم و این روحیه باید در بین همه مدیران و در رده‌های مختلف حفظ شده و تسری یابد.

 

 

طراحی و اجرای آموزش‌های ضمن خدمت بر اساس نیازسنجی آموزشی

 

وی درباره تغییراتی که در آموزش‌های ضمن خدمت معلمان باید صورت بگیرد تا آن را از یکنواختی و خستگی خارج کند، گفت: آموزش‌های ضمن خدمت اگر به درستی طراحی و اجرا شود، همواره مورد استقبال فرهنگیان قرار می‌گیرد، اما برای این تغییرات باید دوره‌های آموزشی بر اساس نیازسنجی صورت بگیرد.

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: باید مشخص شود که فرهنگیان چه نیاز آموزشی دارند و متناسب با آن محتوای آموزشی، طراحی و مدرسان مسلط به محتوا با روش‌های نوین برای آموزش آنها تربیت شود.

 

فانی تاکید کرد: اگر آموزش ضمن خدمت فرهنگیان منطبق با نیازسنجی به درستی طراحی و اجرا و در نهایت ارزشیابی شود، قطعا مورد استقبال فرهنگیان قرار خواهد گرفت؛ ضمن آنکه امروز دانشگاه فرهنگیان در بحث تربیت معلم و آموزش ضمن خدمت فرهنگیان نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند.

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بیمه طلایی فرهنگیان که یکی از اقدامات رفاهی آموزش و پرورش در حوزه درمان معلمان است، در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته که تقویت و تا چند ماه دیگر تکمیل شده آن به فرهنگیان اعلام خواهد شد.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=15922
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تکمیل بیمه طلایی فرهنگیان ظرف چند ماه آینده
تکمیل بیمه طلایی فرهنگیان ظرف چند ماه آینده
تکمیل بیمه طلایی فرهنگیان ظرف چند ماه آینده
تکمیل بیمه طلایی فرهنگیان ظرف چند ماه آینده
تکمیل بیمه طلایی فرهنگیان ظرف چند ماه آینده