یک مقام مسوول در سازمان بورس اعلام کرد که علت دقیق اختلال در سیستم معاملاتی هنوز مشخص نیست و طی ۱۰ روز آینده علت اصلی این اختلالات اعلام می‌شود.

به گزارش پول پرس، محمودرضا خواجه نصیر – مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس – در گفت‌وگو با خبرنگار با ایسنا، علت اختلال در سیستم معاملاتی بورس را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به اینکه سیستم معاملاتی بورس چند بار دچار اختلال شده است، بررسی‌های جدی‌تر درخصوص دلایل آن در حال انجام است ولی هنوز دلایل قطعی برای اختلال این سیستم مشخص نیست و باید بررسی‌های دقیق‌تری برروی آن صورت بگیرد.

وی افزود: قطعا اختلال در سیستم معاملاتی بورس در بازار سرمایه تاثیرگذار است و نباید این اتفاقات در بازار رخ دهد و سازمان بورس در تلاش است تا از بروز چنین اختلالاتی جلوگیری کند.

خواجه نصیر از ماموریت شرکت مدیرت فناوری بورس برای بررسی دقیق موضوع خبر داد و گفت: با ایجاد اختلال در سیستم معاملاتی ، مدیریت فناوری بورس مامور شده است تا بررسی دقیق‌تری انجام داده و هرگونه بهبود سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که لازم است انجام دهد تا این مشکلات اتفاق نیافتد.

این مسوول سازمان بورس، با بیان اینکه مشکلات دامنه‌داری در سیستم معاملاتی وجود ندارد، تصریح کرد: این مشکلات با اصلاحات جزئی برطرف شده و نتایج بررسی آن طی ۱۰ روز آینده مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش تقاضا در بورس تهران موجب بروز اختلال در سیستم معاملاتی شده است؟ گفت: احتمال این موضوع صفر نیست اما اگر این موضوع موجب اختلال شده باشد، با اصلاحات سخت افزاری و نرم افزاری می‌تواند برطرف شود.

مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس با بیان اینکه اختلالات اخیر سیستم معاملاتی دلایل یکسانی نداشته است،عنوان کرد: قرار است مدیریت فناوری بورس بررسی دقیق کرده و راه حلی برای برطرف شدن این موضوع ارائه کند زیرا ارائه راه حل در این خصوص به بررسی فنی دقیق نیاز دارد.

خواجه نصیر در مورد این شائبه که سیستم معاملاتی به منظور کنترل تقاضا در بورس تهران دچار اختلال می شود؟ پاسخ داد: به قطعیت

می‌توان گفت که سازمان بورس هیچگاه از چنین ابزاری برای کنترل تقاضا در بورس تهران استفاده نمی‌کند زیرا سازمان بورس تمایلی به وقفه در معاملات ندارد.

وی ادامه داد: راه حل کنترل تقاضا در بورس این نیست که سیستم معاملاتی متوقف شود و اگر قرار باشد روزی تقاضا در بورس تهران کنترل شود، از طریق افزایش سطح عرضه این بازار کنترل می شود و هیچ گاه سازمان از این ابزار برای کنترل استفاده نمی کند.

گفتنی است، سیستم معاملاتی بورس برای دومین بار در یک ماه اخیر در روز سه‌شنبه دچار اختلال شد و همین امر باعث شد تا معاملات بازار اولیه در ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه آغاز شود.

انتهای پیام

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=15828
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بررسی علت اختلال در سیستم معاملاتی بورس
بررسی علت اختلال در سیستم معاملاتی بورس
بررسی علت اختلال در سیستم معاملاتی بورس
بررسی علت اختلال در سیستم معاملاتی بورس
بررسی علت اختلال در سیستم معاملاتی بورس