شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) هشت هزار و ۴۶۶ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۶۲۱هزار واحد رسید.

به گزارش اخبارپول، براساس معاملات امروز بیش از ۱۴ میلیارد و ۵۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۰۶ هزار و ۷۶۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۸۱۶ واحد کاهش به ۴۶۴ هزار و ۵۲۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۱۹۷ واحد افت به ۳۰۶ هزار و ۱۳۰ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۹ هزار و ۷۳۳ واحد و شاخص بازار دوم دو هزار و ۵۶۳ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۸۸۹ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۶۸۸ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۵۲۱ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با یک هزار و ۴۹۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۴۴۸ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۴۴۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۵۷۲ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۹۷ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۸۹۳ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۸۹۰ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۷۴۹ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۶۴۹ واحد مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۵۳۹ واحد، سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۴۶۰ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۴۱۴ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، بانک صادرات ایران، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک‌ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه پنج میلیارد و ۷۷۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۷ هزار و ۱۰۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۲واحد افت داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۹۸۷ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار چهار میلیارد و ۴۲۳ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۷۶ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، بانک دی (دی)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، اعتباری ملل (وملل)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، توکاریل (توریل)،‌بیمه کوثر (کوثر) و سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=154693
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

روز پرنوسان بورس در معاملات امروز
روز پرنوسان بورس در معاملات امروز
روز پرنوسان بورس در معاملات امروز
روز پرنوسان بورس در معاملات امروز
روز پرنوسان بورس در معاملات امروز