«سلیمان جعفرزاده» – رییس هیات تحقیق و تفحص از تامین‌اجتماعی- در مجلس هشتم از موجودبودن تمام اسناد و مدارک تحقیق و تفحص قبلی از تامین‌اجتماعی خبر می‌دهد. «علیرضا محجوب» – رییس هیات تحقیق و تفحص در مجلس نهم- هفته گذشته از مفقودشدن ۲۰‌هزارصفحه از اسناد تحقیق و تفحص از تامین‌اجتماعی در مجلس قبل خبر داده بود و روز گذشته از بازآوری‌شدن سه‌هزاربرگ از این مدارک سخن گفت.

به گزارش پول پرس، محجوب گفت: «این اسناد اخبار خوبی از سازمان تامین‌اجتماعی را منتقل نمی‌کند.» وی همچنین گفت: «هنوز امیدواریم به مدارک گمشده مجلس در سازمان تامین‌اجتماعی دسترسی پیدا کنیم، اما این اتفاق صورت نگرفته است.» نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در رابطه با این اسناد جدید گفت: در حال حاضر و طبق آیین‌نامه نمی‌توان گزارشی ارایه داد و بعد از جمع‌بندی نهایی، گزارش هیات تحقیق و تفحص به اطلاع عموم خواهد رسید اما مدارک رسیده اخبار خوبی را حکایت نمی‌کنند البته در این رابطه امروز گزارشی به مجلس ارایه خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به زمان محدود هیات برای بررسی، یادآور شد: ما همچنان خواهان دریافت اطلاعات از منابع آگاه هستیم و از ابتدای مهرماه بررسی‌های نهایی روی اطلاعات به‌دست‌آمده انجام می‌دهیم تا در کوتاه‌ترین زمان ارایه اطلاعات داشته باشیم.

«سلیمان جعفرزاده» – رییس هیات تحقیق و تفحص از تامین‌اجتماعی در مجلس هشتم- در رابطه با اسناد مفقودشده به «شرق» گفت: «این اسناد گم نشده است و آمادگی این را دارم تا به مراجع ذی‌ربط تحویل دهم.» وی افزود: «خیلی‌ها به‌دنبال این اسناد هستند تا آنها را به سرقت ببرند. حتی به‌دنبال این اسناد به خانه من در شهرستان هم حمله کرده‌اند و قفل در و پنجره‌ها و گاوصندوق را شکسته‌اند. اما تمام اسناد در اختیار من است و آنها را در اختیار مراجع مسوول متقاضی قرار می‌دهم.»

جعفرزاده ادامه داد: «زمانی که مسوول تحقیق و تفحص بودم، از اسناد خلاصه‌ای ۵۰۰صفحه‌ای تهیه کردم و پس از توقف تحقیق و تفحص در مجلس به خاطر فشارها این خلاصه را در اختیار سازمان بازرسی کل کشور و دیگر مراجع ذی‌ربط قرار دادم. ضمن اینکه با هزینه شخصی از اسناد کپی‌برداری کردم و این کپی‌ها محفوظ است و در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار داده می‌شود.»

وی در رابطه با اظهارنظر مسوولان شستا و خافظی مدیرعامل سابق تامین‌اجتماعی مبنی بر باج‌خواهی برخی نمایندگان مجلس از شستا گفت: «مسوولان شستا برای توقف این تحقیق و تفحص تمام راه‌های ممکن از تطمیع تا تهدید را به‌کار گرفتند و حتی از من به دادگاه شکایت کردند اما من در دادگاه تبرئه شدم.» جعفرزاده با خیانت‌خواندن تخلفات در تامین‌اجتماعی گفت: «در آن تحقیق و تفحص نزدیک به پنج‌هزار‌میلیارد تخلف از اسناد شستا به‌دست آمد. از جمله این تخلفات می‌توان پاداش‌هایی که به حساب هیات‌مدیره واریز و سپس به مدیرعامل عودت داده، می‌شد، کم‌فروشی در خدمات‌دهی، واردات تجهیزات بی‌کیفیت و لیبل‌زنی بر آنها و سند‌سازی و… اشاره کرد.» وی ادامه داد: «ارتباط متخلفان در شستا و سازمان تامین‌اجتماعی با مشایی و… اطرافیان او محرز است و در آن زمان پیشنهادهای مختلفی از طرف شرکت‌ها از جمله پیشنهادات مالی تا سمت به نمایندگان ارایه شد.»

تحقیق و تفحص از تامین‌اجتماعی در مجلس پیشین با وجود تمدید سه‌باره و یک‌سال‌ونیم به طول‌انجامیدن پایان خوشی نداشت و هیات‌رییسه ترجیح داد گزارش را در صحن قرائت نکند؛ ترجیحی که هنوز علت آن مشخص نیست و حالا نمایندگان مجلس نهم به‌دنبال اسناد تحقیق و تفحص در مجلس قبل هستند. اینها همه در حالی است که سازمان تامین‌اجتماعی و شرکت سرمایه‌گذاری‌اش در دولت‌های نهم و دهم جولانگاه سیاسیون شد؛ از مدیرعاملی قاضی سعید مرتضوی گرفته تا انتصاب محصولی وزیرکشور دولت نهم به سمت وزارت رفاه اجتماعی دولت دهم یعنی نهاد بالادستی تامین‌اجتماعی. پرچم تامین‌اجتماعی در خلال این هشت‌سال سفید نماند و شستا لقب حیاط‌خلوت دولت را به خود گرفت.

این موضوع تا آنجا پیش رفت که گزارش عملکرد مالی سازمان تامین‌اجتماعی در خلال سال‌های ۸۷ تا ۹۰ مردود اعلام شده است. حال باید دید با اعلام جعفرزاده رییس هیات تحقیق و تفحص از تامین‌اجتماعی در مجلس قبل برای در اختیارگذاشتن اسناد تحقیق و تفحص و اعلام آمادگی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی برای همکاری با مجلس، گزارش تحقیق و تفحص مجلس نهم از تامین‌اجتماعی و شستا چه چیزهایی را روایت می‌کند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=15316
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

کپی اسناد مفقودشده تامین اجتماعی پیدا شد!
کپی اسناد مفقودشده تامین اجتماعی پیدا شد!
کپی اسناد مفقودشده تامین اجتماعی پیدا شد!
کپی اسناد مفقودشده تامین اجتماعی پیدا شد!
کپی اسناد مفقودشده تامین اجتماعی پیدا شد!