بانک تجاری ملی جاماییکا (NCB) قصد دارد فناوری جدیدی را به بازار عرضه کند؛ بر اساس این فناوری دستگاه‌های خودپرداز بانک می‌توانند ارزش صوری پول را تشخیص دهند.
به گزارش پول پرس، اما این نخستین بانکی نیست که از این فناوری استفاده می‌کند؛ بنیاد ساختمان‌سازی جاماییکا، سال گذشته از خودپردازی پرده‌برداری کرد که می‌تواند واحد پول را بر اساس اسکناس‌های آن تشخیص دهد. دو خودپرداز با این ویژگی نصب‌شده‌اند.
نمایندگان NCB مأموریت دارند قابلیت‌های این خودپرداز هوشمند را به مشتریان در شعبه توضیح دهند و آن‌ها را تشویق کنند برای حساب‌های بانکی آنلاین ثبت‌نام کنند تا هنگامی که خدمات آماده افتتاح می‌شود؛ آماده باشند.
این یکی از پروژه‌های جدید NCB و از مجموعه خدمات فناوری در شعبه است؛ در هر حال این بانک هنوز اطلاعات مشخصی درباره خودپرداز اعلام نکرده است تا مشخصات آن را از رقبایش حفظ کند.
بلیندا ویلیامز سخنگوی NCB می‌گوید: هنوز آماده نیستیم کل اطلاعات را منتشر کنیم و استراتژی‌هایی وجود دارد که باید بررسی شوند و این نشان می‌دهد ما در ابتدای راه هستیم.
طبق آموزش‌های کارمندان بانک به مشتریان، این خودپرداز هوشمند سپرده‌گذاری پول نقد و چک را تسهیل می‌کند اما انجام تراکنش‌ها با این دستگاه‌ها نیز آسان است؛ زیرا مجموعه‌ای از قابلیت‌ها را ارائه می‌کنند که هنوز هم باید در باجه‌های شعب بانکی انجام شود.
این ماشین می‌تواند تفاوت میان اسکناس‌هایی را که به آن داده می‌شود؛ تشخیص دهد و همچنین می‌تواند ارزش صوری چک‌ها را مشخص نماید. در اصل خودپرداز قادر خواهد بود هم زمان با انجام تراکنش، حساب مشتری را تجدید کند.
خودپردازهایی که در سیستم مولتی لینک به کار گرفته می‌شوند عملیات‌های بانکی مختلفی را انجام می‌دهند اما برای توضیح دقیق ارزش تراکنش، به مشتری وابسته هستند.
اسکوشیابانک جاماییکا قابلیت برداشت لحظه‌ای پول نقد در قبال چک‌های بی‌محل را در خودپرداز ارائه می‌کرد اما چند سال قبل به دلیل سوءاستفاده از آن، این خدمت را برچید.
خودپردازی که NCB معرفی کرده است؛ خطر را می‌کاهد و خودپردازهای چند عملکردی و هوشمند سبب می‌شود تراکنش‌های سریع به سیستم الکترونیکی منتقل شوند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=14828
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تشخیص ارزش صوری پول توسط خودپردازها
تشخیص ارزش صوری پول توسط خودپردازها
تشخیص ارزش صوری پول توسط خودپردازها
تشخیص ارزش صوری پول توسط خودپردازها
تشخیص ارزش صوری پول توسط خودپردازها
تشخیص ارزش صوری پول توسط خودپردازها
تشخیص ارزش صوری پول توسط خودپردازها