آیین رونمایی از سکه ۵ هزار ریالی منقش به تصویر بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه صبح امروز در شهر قم برگزار شد.
به گزارش پول پرس، این سکه به مناسبت میلاد باسعادت کریمه اهل بیت (س) توسط بانک مرکزی ضرب و امروز با حضور مسئولان کشوری و لشکری استان قم و بانک مرکزی از آن رونمایی شد . پیشنهاد ضرب سکه مذکور از طرف تولیت آستان مقدس مطرح شده و پس از تلاش های ۴ ماهه در بانک مرکزی به مرحله ضرب رسید.
مجید صنیعی رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی در این مراسم ضمن اشاره به ضرب سکه های یادبود به مناسبت های مختلف اظهار داشت: پس از انقلاب، سکه های یادبود زیادی در کشور ضرب شده و یکی از مهم ترین ملاک های انتخاب طرح سکه در بانک مرکزی، نشان دادن ارزش های اسلامی کشور بر روی سکه هاست. بر همین اساس، سکه های یک هزار ریالی به مناسبت عید قربان و غدیرخم، سکه ۵ هزار ریالی هفته وحدت، سکه یک هزار ریالی نیمه شعبان، سکه یک هزار ریالی منقش به بارگاه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و سکه ۵ هزار ریالی منقش به بارگاه حضرت معصومه (س) در بانک مرکزی طراحی و ضرب شده است.
صنیعی با بیان این که ۲ میلیون قطعه از این سکه در شهر قم توزیع خواهد شد، افزود: تعداد ۲۰ میلیون قطعه از این سکه در سال جاری توزیع خواهد شد و از آنجا که این سکه، سکه رایج کشور است در سال های آینده نیز به ضرب آن ادامه خواهیم داد.
ایشان همچنین در اشاره به مشخصات این سکه گفت: سکه مذکور ۵ هزار ریالی به رنگ نقره ای با وزن ۱/۱۰ گرم و قطر ۳/۲۹ میلی متر و با آلیاژ مس، روی و نیکل تهیه شده و پولک این سکه نیز توسط کارخانه مس شهید باهنر کرمان تولید شده است.
خاطر نشان می سازد سکه، نقش اسناد تاریخی را دارد و به مناسبت های تاریخی مهم، سکه ضرب شده است. بانک مرکزی جمهوری اسلامی نیز با توجه به این موضوع و رویکرد چند سال اخیر بانک مرکزی مبنی بر ضرب اماکن متبرکه در کشور بر روی سکه ها، اقدام به ضرب و توزیع سکه های یادبود منقش به بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س) کرده است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=14506
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

توزیع ۲۰ میلیون قطعه سکه ۵۰۰تومانی
توزیع ۲۰ میلیون قطعه سکه ۵۰۰تومانی
توزیع ۲۰ میلیون قطعه سکه ۵۰۰تومانی
توزیع ۲۰ میلیون قطعه سکه ۵۰۰تومانی
توزیع ۲۰ میلیون قطعه سکه ۵۰۰تومانی