یک کارشناس اقتصادی در بازار طلا به سرمایه گذاران هشدار داد خرید طلا در بالای سطح ۱۴۰۰دلارفایده ای ندارد زیرا قیمت این فلز در آینده بیش از پیش کاهش خواهد یافت.

به گزارش طلا به نقل از بیلیون ولت، زمانی که قیمت طلا به بیش از ۱۴۰۰دلار رسید”جورج لئونگ” کارشناس بازار طلا در یک موسسه سرمایه گذاری طی گزارشی اعلام کرد این سطح برای خرید طلا مناسب نیست و سرمایه گذاران از خرید در این دامنه سودی نخواهند برد.

بر اساس این گزارش، به هنگام تشدید تنشها در خاورمیانه بویژه سوریه زمان مناسبی برای خرید طلا بود زیرا در آن زمان طلا دامنه ۱۷۰۰دلار را هدف قرار داده بود. در حال حاضر با فروکش کردن نا آرامی ها در سوریه از افزایش جذابیت طلا طی چند هفته اخیر کاسته شده و قیمت این فلز به زیر ۱۴۰۰دلار رسیده است.

بر این اساس، به عقیده جورج در صورتی که مقامات بانک مرکزی آمریکا در نشست هفته جاری از کاهش میزان خرید اوراق قرضه ماهیانه خبر دهند قیمت جهانی طلا بیش از پیش کاهش خواهد یافت و به کمتر از ۱۳۰۰دلار خواهد رسید.

این کارشناس اقتصادی براین باور است مقامات بانک مرکزی آمریکا در نشست هفته جاری خود میزان خرید اوراق قرضه ماهیانه را کاهش خواهند داد و ارزش دلار این کشور با افزایش روبرو خواهد شد.

از آنجایی که طلا بر حسب دلار آمریکا معامله می شود هزینه خرید طلا با دلار آمریکا افزایش خواهد یافت.

در صورت عدم حمله آمریکا به سوریه قیمت جهانی طلا در روزهای آتی کاهش خواهد یافت. پیش بینی می شود در معاملات آتی بهای طلا تا اواسط سال ۲۰۱۵میلادی در محدوده ۱۳۰۰دلار داد و ستد شود و سپس تا پایان همین سال به ۱۴۰۰دلار برسد. احتمالا بهای جهانی طلا تا ژوئن سال ۲۰۱۹به سمت ۱۵۰۰دلار حرکت خواهد کرد که ۶ سال طول می کشد تا قیمت به این سطح برسد.

به اعتقاد این کارشناس اقتصادی هم اکنون برای خرید طلا فرصت مناسبی نمی باشد و امیدی به رشد بیشتر بهای این فلز وجود ندارد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=14478
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

طلا نخرید!
طلا نخرید!
طلا نخرید!
طلا نخرید!
طلا نخرید!