وزیر راه و شهرسازی بر لزوم ورود شرکت‌های فعال در صنعت ، حمل و نقل و ساختمان به بازار سرمایه تاکید کرد وگفت: بر اساس برنامه ها قرار است طرح های راه سازی از طریق بازار سرمایه تامین مالی شوند.

به گزارش پول پرس به نقل از سنا،‌ عباس آخوندی افزود: با توجه به طراحی و معرفی ابزارها و نهادهای مالی جدیدی مانند انواع صکوک، صندوق‌های زمین و ساختمان و سایر ابزارهای مشارکتی در بازار سرمایه ایران، این بازار زمینه بسیار مناسبی را برای کمک به بخش خصوصی به‌منظور تأمین مالی فراهم آورده است.
وی با تأکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی درنظر دارد طرح‌های راه‌سازی حتی‌الامکان ازطریق بازار سرمایه تامین مالی شود، افزود: این مساله علاوه‌بر تأمین مالی این طرح‌ها، نقش قابل توجهی در توسعه بازار سرمایـه خواهد داشت.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد در حال حاضر سهم شرکت‌های حمل و نقلی و ساختمانی در بورس بسیار اندک است؛ این در حالی است که بازار سرمایه، بازار خوبی است و باید از ظرفیت آن برای تامین مالی بخش‌های مختلف استفاده کرد.
آخوندی ادامه داد: بنابراین لازم است تا درهای بازار سرمایه به روی صنعت حمل و نقل گشوده شود تا شاهد حضور گسترده این شرکت‌ها در بازار سهام باشیم.
وی با اشاره به تسهیلات مسکن گفت: بانک‌ها تجهیزات لازم را برای اعطای تسهیلات ندارند و منابع باید از روش‌های دیگری تامین شود که بازار سرمایه در این زمینه نیز می‌تواند کمک کند.
وی افزود: برای اینکه بخش خصوصی مایل به سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل باشد، نیاز است که ستادهای تنظیم مقررات در حوزه حمل و نقل ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی وجود داشته باشد، درحالی‌که هم‌اکنون مشکلات زیادی برای حضور بخش خصوصی در این زمینه وجود دارد، البته گفت و گوهای تخصصی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام شده و امیدواریم شاهد سرمایه‌گذاری گسترده در این حوزه باشیم.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=14326
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تامین مالی طرح های راه سازی از طریق بازار سرمایه
تامین مالی طرح های راه سازی از طریق بازار سرمایه
تامین مالی طرح های راه سازی از طریق بازار سرمایه
تامین مالی طرح های راه سازی از طریق بازار سرمایه
تامین مالی طرح های راه سازی از طریق بازار سرمایه